مجموعه ها

با وظایف مدیریت رستوران و موفقیت در مدیریت رستوران بیشتر آشنا شویم + لیست رستوران های تبریز ویژه

وظایف مدیریت رستوران و موفقیت در مدیریت رستوران

مدیریت رستوران و دغدغه های آن

رستوران داری و مدیریت یک رستوران، با توجه به تغییر ذائقه و سلایق و انتظارات مردم سخت شده و حفظ این مدیریت در بهترین و باکیفیت ترین سطح خود به یکی از پرچالش ترین شغل ها تبدیل شده است. روزانه رستوران های بسیاری تاسیس می شوند، میلیاردها تومان صرف دکوراسیون و طراحی داخلی خود می کنند، بهترین سرآشپزها را استخدام می کنند تا یک جایگاه در ذهن مردم به عنوان یک "رستوران شیک و لوکس" باز کنند، اما کمی بعد می بینند این تمام مسیر نیست! امروز در این مقاله از سایت تبلیغات مشاغل قصد داریم به این موضوع مهم یعنی موفقیت در مدیریت رستوران بپردازیم و مقاله در مورد مدیریت رستوران را با هم به انتها برسانیم. همچنین برای مشاهده لیست رستوران های تبریز، اینجا در سایت تبلیغات مشاغل کلیک کنید.

مدیریت رستوران موفق

امروزه بیشتر رستورانها، دغدغه ای فراتر از کیفیت غذا و زیبایی محیط داشته و بیشتر به افزایش جامعه ی مشتریان خود فکر می کنند. یکی از راهها برای افزایش مشتریان بالفعل، افزایش سطح ارسال غذا به تمام نقاط شهر و استخدام پیک های تحویل غذای متعدد است؛ که باعث دسترسی آسانتر مشتری به غذا شده و باعث افزایش رضایت مشتری می شود.

مدیریت رستوران، بهره وری و موفقیت

هر مدیریتی، دستیابی به بالاترین میزان کارآمدی و بهره وری سازمانی را یکی از اهداف اصلی خود می داند. در این مقاله، منظور از موفقیت در مدیریت، موفقیت در مدیریت رستوران است. بهره وری و کارآمدی چیست و چگونه به وجود می آید؟ معیارهای بهره وری در کسب و کار مدیریت رستوران چه مواردی را شامل می شود؟

با توجه به افزایش روزافزون تعداد رستوران ها، اصلی ترین مورد برای موفقیت در مدیریت رستوران با توجه به نظرسنجی از لیست رستوران های تبریز، تمرکز روی خدمات عرضه شده به مشتری و کیفیت آن محسوب می شود. مشتری باید بهترین خدمات از نظر کیفیت، دقت و قیمت را دریافت نماید و این مسئله را به وضوح احساس نماید که در قبال دریافت هزینه ی خود، بهترین خدمات را دریافت کرده است و احساس ارزشمندی کند.

خیلی از رستوران ها، در خدمات حضوری حرف اول را می زنند، بهترین احساس خود را وقتی در محیط آن رستوران به سرو غذا می پردازیم، تجربه می کنیم. اما وقتی نیاز به غذای ارسالی به خانه یا محیط کار خود داریم و به یاد آن تجربه ی دلنشین تصمیم به سفارش غذا از آن رستوران می کنیم، می فهمیم ارسال با پیک آن رستوران، در یک لحظه تمام احساس و ذهنیت خوب ما از از آن رستوران را در یک لحظه از بین می برد! بهره وری و موفقیت در مدیریت رستوران اینجاست که به میان می آید. اول با ما همراه باشید تا رازهای موفقیت در مدیریت رستوران را با هم به صورت گزینه ای بررسی کنیم.

موفقیت در رستوران داری

عوامل موفقیت در مدیریت رستوران

استخدام نیروی انسانی مناسب

منابع انسانی، همانطور که از نامش پیداست، منبع ارزشمند هر کسب و کاری محسوب می شود. پس باید روی منابع انسانی خود دقیقا به اندازه ی منابع مادی، اطلاعاتی و ... وسواس به خرج دهید. به دنبال افرادی باشید که جامعه پذیری آنها در مورد فعالیت در رستوران و شغل مورد نظر انجام شده یا به راحتی قابلیت تطبیق با فرهنگ موجود در این صنف را دارد.

جلسات منظم و مستمر با نیروی انسانی

برگزاری جلسات کاری منظم و مستمر برای شنیدن ایده ها، نظرات، پیشنهادات، انتقادات و تعامل دوطرفه با منابع انسانی در پیشرفت کاری آنها و همچنین شما نقش به سزایی دارد. فراموش نکنید هر کسب و کار به مثابه یک سیستم کامل است که کوچکترین اجزای آن روی همدیگر تاثیر می گذارند. پس هم شما از منابع انسانی تاثیر می پذیرید، هم منابع انسانی از شما! حتما در مورد انتظارات خود از نیروی انسانی صحبت کنید. در مورد زمان کاری، نوع رفتار، نوع واکنش، نظم و ترتیب و دقت، مسئولیت و حوزه اختیارات هر کارمند، سخنرانی مختصری داشته باشید. اگر از کارکنانی رضایت دارید به صورت عمومی و در حضور همه از آنها تشکر کرده و تشویقشان کنید. در مورد کارمندان ناراضی، به صورت غیرمستقیم بازخوردهایی بدهید و برای مشکل های پیش آمده جایگزین ها و پیشنهادات عملی بدهید. تعاملات پویا را در بین کارمندان ایجاد کرده و تشویق کنید.

کارمندانتان باید احساس مهم بودن کنند.

تحقیقات نشان می دهد میانگین حضور هر کارمند در رستوران، 2 ماه و کمتر از آن است! آموزش کارکنان جدید و تطبیق آنها با محیط کاری، بسیار پرهزینه تر از حفظ کارمندان فعلی است. جدا از این مسئله، به عنوان مدیریت رستوران، زمان بسیار زیادی را قرار است صرف مصاحبه، گزینش و آموزش و پیگیری کارکنان جدید کنید. علاوه بر آن، اگر هر کارمندی را بیاورید و داخل رستوران با لیست وظایف ول کنید، هیچ کارمندی نخواهد توانست رضایت شما را بدست آورد! این شما هستید که باید آنها را مصاحبه، آموزش، پرورش، انگیزش و آماده به خدمت کنید.

یک جمله همیشه در دانش مدیریت گفته می شود و آن این است که : کارمند بد وجود ندارد؛ این مدیریت بد است که از کارمند یک کارمند بد می سازد!

این شما هستید که باید زیر و بم کارکنان خود را بدانید، بشناسید و بفهمید از چه طریقی به آنها آموزش دهید، چقدر حقوق دهید و چگونه در آنها انگیزه و بهره وری ایجاد کنید؛ و طبیعتا اینجاست که دانش رشته های مدیریت در دانشگاه اهمیت بسیاری پیدا می کند.

یک برنامه با نام "کارمند نمونه ماه" ایجاد کنید. کارمندان بدانند هر ماه، نمونه ترین کارند برنده ی یک جایزه ارزنده خواهد شد که می تواند شامل کارت هدیه و وجه نقد، لوح تقدیر، هدیه و هر چیزی باشد که بتواند انگیزه و شوق در کارمند ایجاد کند. بهتر است بدانید همه ی کارمندان با وجه نقد انگیزش کافی نخواهند داشت و برای برخی از شخصیت ها لوح تقدیر و احترام در رفتار بسیار مهمتر است، برخی دیگر عاشق هدیه گرفتن هستند، برخی دوست دارند ترفیع بگیرند، برخی دیگر عاشق گرفتن یک وعده غذایی دلخواه از منوی رستوران شما به صورت رایگان هستند ... راه ارتباط با کارکنان خود را پیدا کنید.

وظایف مدیریت رستوران

تغییر منوی غذایی با توجه به منو

اگر در طول تابستان هلو، کدو، سالاد، پیش غذاهای سبک و دسرهای خنک دارید، در زمستان سراغ کلم، هویج، دسرهای گرم، غذاهای با طبع گرمتر بروید. در منوی یلدایی خود انار و هندوانه و دسرهایی با این طعم داشته باشید. مواد اولیه و محصولات فصلی می توانند هزینه ی حمل و نقل اقلام و مواد خلاف فصل و واردات آنها را به طرز قابل توجهی کاهش دهند.

بازاریابی، راز موفقیت در رستوران

موفقیت در مدیریت رستوران، نکات بسیار زیادی دارد. تا اینجا در مورد حفظ مشتریان فعلی سخن گفتیم، اما افزایش مشتریان جدید و جذب مشتری بالقوه هم از اهمیت بالایی برخوردار است. استراتژی های بازاریابی، مخصوصا رسانه های اجتماعی کاملا برای کسب و کار رستوران بسیار اهمیت دارند. می توانید به لیست رستوران های تبریز و بهترین رستوران های تبریز در سایت تبلیغات مشاغل در این زمینه مراجعه نمایید.

فعالیت در این شبکه ها، رایگان، ارزان و قابلیت بازخورد بالا دارند. اینستاگرام، فیسبوک، توییتر، لینکدین از فضاهای بسیار مستعد برای فعالیت هستند. به خصوص ایجاد تعامل با مشتریان، مخصوصا مشتریان دائمی و وفادار، صحبت با آنها در مورد نظراتی که می دهند و پست هایی که لایک می کنند نشاندهنده ی اصالت شماست و باعث می شود مشتریان شما احساس خاص بودن کرده و همیشه سعی در فعالیت در پیج شما داشته باشند. همچنین تبلیغات در صفحات اجتماعی با میزان تعامل بالا می تواند به افزایش شهرت برند شما هم کمک کند؛ البته به شرطی که توان حفظ کیفیت رستوران خود را با وجود افزایش مشتریان و سفارشها داشته باشید!

آموزش مدیریت رستوران

کارکنان را برای اتفاقات پیش بینی نشده آماده کنید.

یکی دیگر از مسائلی که در بحث مدیریت منابع انسانی شما اهمیت بیشتری دارد، نحوه ی واکنش کارکنان شما در شرایط غیرقابل پیش بینی است. مطمئنا تکرار جمله ی "همیشه حق با مشتری است" خیلی راحتتر از عمل کردن به آن باشد. جلب رضایت مشتری، با خدمات عالی یکی از مهمترین و چالش برانگیزترین وظایف هر مدیریت رستوران محسوب می شود که باید برای تسلط روی آن، تلاش بسیاری بکنید.

اما باید بدانید، شما با انواع مختلفی از تیپ های شخصیتی مشتریان روبرو می شوید. ممکن است برخی از مشتریان، دقیقا یک ربع قبل از ساعت تعطیلی رستوران، وارد شوند و انتظار بهترین خدمات و غذا را داشته باشند. باید از آنها با نهایت صبوری و روی خوش پذیرایی کنید. گاهی در ساعات اوج شلوغی، مشتری درخواست رزرو دارد، گاهی برخی مشتریان حتی با بهترین کیفیت و غذا هم از شما رضایت نخواهند داشت. شما به عنوان مدیریت رستوران باید قادر به داشتن دید روانشناسانه برای واکنش به انواع شخصیت ها را داشته و این دید را در کارکنان خود نیز ایجاد نمایید تا با کمترین مشکل و تنش، چه بین کارکنان چه بین مشتریان، مشکل حل شود. یکی از اصلی ترین مسائل در ایجاد وفاداری در کارکنان شما، این است که احساس کند برای شما مهم و باارزش است و با کوچکترین نارضایتی از سمت مشتری، او را رها نخواهید کرد. گاهی نیاز است در عین پاسخ آرام و محترمانه به مشتری، باید از کارکنان خود هم حمایت کافی را به عمل آورید.

پس مطمئن شوید تمامی کارکنان شما آمادگی و قابلیت پاسخدهی به بهترین نحو را به مشتریان شما دارند تا در عین برآورده کردن نیازهای مشتری به بهترین نحو، در برابر انتظارات غیرمنطقی، بتوانند منطقی ترین واکنش خود را نشان دهند. کارکنان باید بدانند در برابر کارکنان ناراضی و عصبی چه واکنشی نشان دهند، می توانید سناریوهای مختلف را برای آنها ایجاد و یادآوری کرده و راه حل رفتار مناسبی که از کارکنان خود انتظار دارید را به آنها ارائه دهید.

مقاله مدیریت رستوران

رویدادها و کمپین های تبلیغاتی

یکی از خلاقانه ترین راه حل ها در بازاریابی، به Promotion یا همان ترفیعات فروش برمیگردد. در علم بازاریابی به ترفیعات، افزایش خلاقانه ی سود گفته می شود. برگزاری مراسمات ویژه، شرکت در جشن و رویدادهای ملی و ناحیه ای خیلی راحت می توانند شما را به یاد مشتری بیاورند. تقویم خود را همیشه همراه داشته باشید.

بازخوردهای فضای مجازی را نادیده نگیرید.

وقتی به دنبال موفقیت در مدیریت رستوران هستید، یکی از اصلی ترین عواملی که می توانند روی تعداد مشتریان و ذهنیت مشتریان از شما تاثیر بگذارند، بازاریابی دهان به دهان است. بازاریابی دهان به دهان، همان گفت و گوهای غیررسمی بین افراد به خصوص در فضای مجازی است که می تواند به سرعت ذهنیت شما را به صعود یا افول نزدیک کند. اکنون خیلی از مردم برای انتخاب بهترین رستوران تبریز یا ایران، به سراغ فضای مجازی رفته و از نظرات دیگران برای انتخاب یک رستوران استفاده می کنند. پس به دنبال جذب نظرات مثبت باشید، تاثیرات خوبی روی مشتریان خود بگذارید و باعث شوید در حضور مجازی شما، تاثیر مثبتی ایجاد کنند.

صفحات مجازی خود را به روز نگه دارید، از مشتریان نظرات، انتقادات و پیشنهادات را دریافت، بررسی و در صورت نیاز آنها را عملی کنید. به انتقادات به شیوه ای مثبت واکنش نشان داده و از آنها بدون جانبداری حمایت کنید.  حفظ و بررسی روزانه نظرات می توانند چهره منطقی و اصیلی از شما به جا بگذارند. باید در قسمت بهترین رستوران های شهر خود در گوگل مپ بالا بروید.

مقاله در مورد رستوران داری

تا منطقی ترین مرحله، در هزینه های خود صرفه جویی کنید.

نظارت در گردش مالی، یکی از اصلی ترین اصول رستوران داری و مدیریت رستوران است. چرا که رستوران به صورت کاملا بالقوه یک صنف هزینه بر محسوب می شود. پیش پا افتاده ترین راه ها می تواند استفاده از لامپ های کم مصرف، شیر آب های کم جریان در سرویس بهداشتی، استفاده از ماشین ظرفشویی فقط در مواقعی که کاملا پر شده، حذف غذاهای بدون فروش و کم فروش از منو می توانند در هزینه های نهایی شما کاهش به سزایی ایجاد کنند.

شریک باتجربه، آسانتر شدن راه

مدیریت رستوران، به این سادگی ها نیست. استفاده از تجربیات یک شریک که از قبل در این صنف فعالیت داشته، می تواند شما را در پیشگیری از هزینه های کسب تجربه یاری کند و در این فرآیند پیشرفت کنید. از رسیدگی به مشتریان ناراضی و عصبانی گرفته تا ساده ترین روش های آموزش و مدیریت کارکنان، و کسب اطمینان از رضایت و وفاداری کارکنان مسائلی هستند که یک فرد باتجربه همیشه راهکاری در چنته ی خود دارد تا به شما آموزش دهد.

اگر نمی توانید به یک شخص باتجربه و مطمئن فکر کنید، نگران نباشید. اینترنت دومین گزینه ی ارزان و رایگان شماست. گروه ها و انجمن های اینترنتی و حضور در کنار افرادی که به راحتی می توانند با شما تعامل داشته و تجربیات خود را به اشتراک بگذارند واقعا مفید و باارزش است. پس فضاهای مجازی مرتبط با صنعت خود را پیدا کنید تا بهترین رستوران های تبریز یا ایران شوید.

از رضایت نیروی انسانی خود مطمئن شوید.

بسیاری از کارشناسان و متخصصان تاکید می کنند کارکنان شما باید از همان روز اول احساس ارزشمندی و اهمیت کنند. اگر کارمندان شما با شیفت کاری مشکل دارند، اگر از ساعات کاری و برنامه ها می ترسند، پذیرای انتقادهای متفکرانه ی آنها باشید و مطمئن باشید به تک تک تجربیات کاری آنها و حرفهایی که می زنند اعتماد کنید و گوش فرا دهید. دقت داشته باشید هیچ مدیری کامل نیست، مدیریت رستوران هم از این قاعده مستثنی نیست. استراتژی ها و ویژگی های خاصی این میان وجود دارد که می توانید به کمک کارکنان خود اتخاذ کرده و مطمئن شوید که وظیفه ی مدیریت رستوران را به خوبی انجام می دهید. یادتان نرود، کارکنان از نزدیک با مشتریان و محصول ارتباط دارند، پس ممکن است چیزهایی ببینند که به عنوان مدیریت از دید شما پنهان بماند.

با شیفت کاری پرسنل منصف و مهربان باشید. خصوصا در تعطیلات آخر هفته و کار در روزهای تعطیل، کمی با آنها مدارا کنید. البته کارکنان پاره وقتی که به همین منظور و پوشش دادن این روزهای خاص استخدام می کنید از این قاعده مستثنی هستند. اما بهترین روش این است که شیفت ها را به صورت چرخشی در نظر بگیرید تا تمامی پرسنل هر چند وقت یکبار از تعطیلات خود بتوانند استفاده کنند. کارکنان شما هر چه استراحت و فراغت اثربخشی داشته باشند، روزهای آتی را با انرژی و اثربخشی بیشتری در سرکار خود حاضر شده و باعث پیشرفت کار شما می شوند. همچنین بنابر پیشنهاد سایت تبلیغات مشاغل، برای مشاهده بهترین رستوران های تبریز می توانید به لیست رستوران های تبریز مراجعه نمایید.

آموزش رستوران داری

کاهش تنوع منو، کاهش در هزینه

اگر شما رستوران کوچکی هستید که نقدینگی آنچنانی ندارید، یکی از بهترین راه ها برای کاهش هزینه، کاهش تنوع منو می باشد. می توانید با کاهش تنوع منو، منوی تک محصولی یا چند محصولی ایجاد کرده و به جای آن، روی کیفیت و طبخ آن تاکید کنید تا به یک رستوران تخصصی در مورد یک غذای خاص تبدیل شوید.

تجربه ایجاد کنید.

مشتریان عاشق تجربه های خوب هستند. گرد یک میز در یک محیط دنج و زیبا نشستن، گفتگو با عزیزان، صرف یک غذای خوب و خوشمزه و پرسنل خوش رفتار و مشتری مدار با یک مدیریت رستوران حرفه ای می تواند تجربه ی دقایق لذت بخشی را برای مشتری به همراه داشته باشد. تا می توانید تجربیات خوب به مشتریانتان هدیه دهید.

بدون وجه تمایز، قیمت میانگین را حفظ کنید.

در صورتی که پاستایی که شما سرو می کنید، در شهر متمایز و منحصر به فرد است، می توانید قیمتی کمی بالاتر از قیمت میانگین رقبا انتخاب کنید. اما در غیر اینصورت باید میانگین قیمت رقبا، قیمتی معقول انتخاب کنید تا قیمت هایتان مشتری را فراری ندهد.

لیست رستوران های تبریز

مدیریت امور مالی از مهمترین مسائل

یکی از سخت ترین بخش های مدیریت رستوران، حسابداری رستوران است. مدیریت مالی در صورتی که هیچ مهارت رسمی یا آموزشی در این زمینه نداشته باشید، ممکن است موفقیت شما را به تاخیر بیندازد. حتما اقدام به تهیه یک نرم افزار مدیریت رستوران و آموزش نحوه ی استفاده از آن داشته باشید.

تمامی هزینه های خود را دقیق یادداشت کنید. غذا، اجازه، تجهیزات، نوشیدنی، مواد اولیه، پرسنل، بدهی، وام و ... هر چیزی که باید برای آنها هزینه بپردازید را تماما یادداشت کنید. برای اطمینان از داشتن پول برای پوشش هزینه ها، تخمین بزنید چقدر پول وارد رستوران شما می شود. در صورتی که مدت زیادی از تاسیس رستوران شما می گذرد، بر اساس تجربه به راحتی می توانید میزان فروش یک دوره معین را حدس بزنید. در غیر اینصورت، باید بر اساس پیگیری روزانه فروش رستوران، یک تخمین درآمد تهیه کنید.

حالا باید درآمدها را با هزینه ها مقایسه کنید. در صورتی که درآمد تخمین زده شده با هزینه های شما، منطبق نیستند، باید فورا نسبت به افزایش سود یا کاهش هزینه ها فکری بکنید. در قسمت های بالایی در مورد راه های کاهش هزینه ها صحبت کردیم.

برنامه ریزی، راز موفقیت در مدیریت رستوران

مدیران موفق رستوران، هر روز خود را با یک برنامه ریزی درست شروع می کنند. بهترین راه برای مدیریت رستوران همین مسئله است، زیرا این شغل یکی از پرمشغله ترین مشاغل مدیریت محسوب می شود که روزانه باید با مسائل بسیاری دست و پنجه نرم کنید. در نتیجه باید با یک برنامه ریزی دقیق، اولویت های خود را حفظ کرده و حواستان پرت مسائل جزئی نشود.

برنامه ریزی در مورد خرید مواد غذایی و چک کردن موجودی مواد، شیفت کارکنان و نوبت مرخصی ها، تهیه و سرو غذا و تمامی کارهایی که شما و کارکنانتان باید انجام دهند را دقیق یادداشت نمایید.

بهترین رستوران های تبریز

تفویض اختیار، راز مدیریت موفق

وظایف مدیریت رستوران، متعدد و زیاد است. در نتیجه اگر می خواهید بهره وری خود را حفظ کرده باشید، باید کارمندان شایسته و متعهدی داشته باشید که با اطمینان کامل، برخی وظایف را به آنها تفویض کنید. با سپردن کارهای کم اهمیت تر به کارکنان و اطمینان از اینکه از پس وظایف محول شده بر می آیند، می توانید به وظایف مهمتر خود برسید و قدرت تمرکز خود را هم حفظ نمایید. به لیست رستوران های تبریز در سایت تبلیغات مشاغل مراجعه نمایید و بهترین رستوران های تبریز را هم مطالعه نمایید.

جامعه پذیری مسئولیت پذیری، راز کارمندان بهره ور

اشتباه کردن برای همه ی ما به عنوان یک انسان، طبیعی تلقی می شود. در صورتی که کارمندان شما می توانند اشتباهاتی را مرتکب شوند، باید مسئولیت پذیری را درک و بپذیرند. برای این مسئله، ابتدا باید از خودتان شروع کنید و بپذیرید که شما هم می توانید اشتباه کنید. پس هنگام به وجود آمدن مشکل، ابتدا خودتان را بررسی کنید، اگر مقصر بودید موضوع را کامل بررسی کنید، مسئولیت آن را به عهده گرفته و برای رفع ان اقدام نمایید.

با این کار، نگرش مسئولیت پذیری و حل مشکل در نیروی انسانی شما نیز نهادینه می شود. اگر این حس در هر دو طرف به وجود آمد، دیگری نیازی نیست نگران مدیریت رستوران خود باشید!

موفقیت ها را جشن بگیرید.

سالگرد تاسیس رستوران، اهداف مالی و افزایش سود، افزایش مشتریان راضی و تبدیل آنها به مشتریان وفادار همه مسائلی هستند که موفقیت های بزرگی برای یک رستوران محسوب می شوند. پس اگر از این اتفاقات خوب افتاد، به همراه نیروی انسانی خود، از خود و پرسنل تشکر کنید و این موفقیت ها را جشن بگیرید تا به آنها ثابت کنید برای تک تک زحمات و تلاش های آنها ارزش قائل هستید و می دانید که این موفقیت ها بدون آنها اتفاق نمی افتاد.

بهترین رستوران تبریز

فرآیند ارسال و تحویل غذا در محل

جایی که باعث کاهش ذهنیت مثبت ما در در مورد رستوران می شود و ما نام آن را "نقطه ی درد" می گذاریم! فرآیند ارسال و تحویل غذا، شامل دو بخش کلی ثبت سفارش و تحویل غذا می باشد. این دو بخش شامل زیرمجموعه های زیر می باشد:

-فرآیند ثبت سفارش:

ثبت سفارش مشتری

آماده سازی به موقع و با کیفیت

بسته بندی مناسب

تحویل غذا به پیک

-فرآیند تحویل سفارش

مسیریابی دقیق و بهترین مسیر

تحویل به موقع غذا

بازگشت پیک

ثبت سفارش مشتری بعدی

بهترین رستوران تبریز

شما آموزش مدیریت رستوران داری را گذرانده اید، تبلیغات خوبی انجام داده اید، غذاهای خوبی ارائه می دهید؛ در نتیجه مشتریان شما تمایل دارند حتی زمانهایی که به فکر مراجعه به رستوران نیستند هم از غذاهای شما استفاده کنند. پس به سراغ خدمات بیرون بر شما رفته و با قسمت ثبت سفارش تماس می گیرند. وقتی سفارشی ثبت می شود اولین انتظار مشتری این است که در سریعترین زمان ممکن غذا را از شما تحویل بگیرد. تا هم به سرعت نیاز خود را برطرف کند، هم غذای داغ و تازه تحویل بگیرد. گاهی برخی مسائل پیش می آید که باعث اختلال در این روند و کاهش کیفیت آن می شود. مسائلی از قبیل :

ثبت سفارش اشتباه

عوض شدن سفارش توسط مشتری بعد از ثبت سفارش

آمدن نشدن به موقع غذا و دیرکرد

مسائلی که ذکر شد، مشکل در عوامل رستوران است که در نهایت به بالادست و وظایف مدیریت رستوران برمی گردد! وقتی سفارشی به اشتباه ثبت می شود، نقص وظایف اپراتوری است که پاسخگوی مشتریست؛ یا دیر آماده شدن غذا به دلیل عدم بهره وری آشپز یا استفاده از تجهیزات نامناسب و اختلال در کارکرد آنهاست. زمانی که غذا دیر به دست مشتری می رسد، کدام یک از این مسائل و خطای انسانی برای او اهمیت دارد؟ غذا از جمله نیازهای اضطراری و اولیه بشر است که رفع این نیاز هم به سرعت نیاز دارد. پس حتی اگر منطقی ترین دلایل را برای مشتری ارائه دهید، باز فقط نارضایتی است که از او تحویل می گیرید. دفعه ی بعدی اگر به فکر غذای بیرون بر باشد، شک و تردید زیادی در مورد شما خواهد داشت. به عبارتی اگر از بین 100 سفارش، تنها یک سفارش کیفیت لازم را نداشته باشد، همان یک سفارش کافیست تا در رتبه بندی رستوران ها در ذهنیت مشتری، به رتبه های پایینتر سقوط کنید!

اما سوال اینجاست : چه راهکاری برای به حداقل رساندن این مسائل می توان به کار بست؟ اصلی ترین راه حل، استفاده از نرم افزار مدیریت رستوران است. نرم افزارهایی چون نرم افزار مدیریت رستوران حامی، نرم افزار مدیریت رستوران سپیدز، نرم افزار مدیریت رستوران آریا از جمله نرم افزارهایی هستند که می توان برای مدیریت رستوران از آن استفاده کرد. معمولا در حوزه آموزش مدیریت رستوران این مطالب همیشه تکرار می شوند و تا حد قابل توجهی، از خطاهای انسانی جلوگیری می کنند.

تا اینجا، با نرم افزار، توانستیم خطای ثبت سفارش را کاهش دهیم. حالا به قسمت تحویل غذا به پیک می رسیم که شامل چند نکته است: کدام پیک را مورد استفاده قرار دهیم؟ تعداد پیک ها چقدر باشد؟ نحوه تحویل اطلاعات به پیک ها به چه صورت باشد؟ اطلاع رسانی به مشتری از چه طریقی انجام گیرد؟

بهترین رستوران تبریز

کدام پیک را مورد استفاده قرار دهیم؟

اگر شما یک مدیریت رستوران بزرگ هستید، حتما تعداد زیادی پیک دارید که باید برای تحویل سفارش ها، یک روند برنامه ریزی شده و دقیق داشته باشید. بهترین راه برای مدیریت پیک های رستوران این است که آنها را بر اساس بازخوردهایی که از مشتری می گیرید دسته بندی کنید. این دسته بندی با معیارهایی چون تحویل سالم و تمیز غذا، سرعت تحویل غذا، خوش رفتاری و امانت داری و اینکه در هر ساعت چند سفارش را می تواند بر اساس نوع مسیربندی تحویل دهد را شامل می شود. پس باید سیستمی مبنی بر دریافت بازخورد از مشتری داشته باشیم. این سیستم می تواند تماس یک اپراتور با مشتریان باشد، امتیازدهی از طریق اپلیکیشن های تحویل غذا باشد، ارسال پیامک و ... شک نکنید تک تک بهترین رستوران های تبریز ثبت شده در لیست رستوران های تبریز هم این مسائل را قبل از تصمیم گیری به ارسال غذا بررسی می کنند.

تعداد پیک ها چقدر باشد؟

گاهی پیش می آید وقتی از رفع مشکلی ناتوان هستیم، یا علت و ریشه ی آن مشکل را نمی دانیم، به جای حل مسئله، صورت مسئله را پاک کنیم و روی مشکل سرپوش بگذاریم. یکی از این مسائل در آموزش مدیریت رستوران، مشکل در تحویل غذاست. با بروز هر چه بیشتر این مشکل، به جای حل مسئله و پیدا کردن ریشه ی آن، به استخدام هر چه بیشتر پیک رو می آوریم و هزینه بیشتری صرف می کنیم بلکه مشتریان از تحویل غذای ما راضی باشند. لازم است بگوییم چقدر این طرز تفکر اشتباه است؟ شما عملا دارید صورت مسئله را پاک می کنید!

در مورد تعداد پیک ها، باید بررسی کنیم، چرا سفارشات به موقع به دست مشتری نمی رسد؟ پیک ها برای تحویل غذا به مشتری با چه مشکلاتی مواجه می شوند؟ اصلی ترین موارد می تواند این گزینه ها باشد:

پیک آدرس را دقیق بلد نیست.

پیک شما دستمزد کافی برای تحویل غذا دریافت نمی کند.

وسیله ی نقلیه ای که با آن غذا را به دست مشتری می رساند، کیفیت لازم نداشته و قدیمی است.

اگر پیک شما، به آدرسی که قرار است غذا را برساند آشنایی کافی ندارد، یا دستمزدی که دریافت می کند منصفانه یا حتی سرموقع پرداخت نمی شود، طبیعی است که کارمند شما برای کار رغبت کافی نشان نخواهد داد. اگر وسیله نقلیه مناسب نیست، مثلا برای مسیرهای پرترافیک یا در شرایط جوی نامناسب از موتور استفاده می کنید، می تواند از مسائلی باشد که روی کیفیت تحویل غذا تاثیر می گذارد.

ارائه اطلاعات لازم و درست به پیک

بعد از مشخص کردن پیک، لازم است تا اطلاعات کافی و دقیق به او ارائه دهیم تا سفارش را به دست مشتری برساند. بنابراین اطلاعات مسیر را در اختیارش قرار می دهیم. بیشتر رستوران ها با همان روش قدیمی و سنتی تحویل آدرس روی تکه ای کاغذ، می توانند به سادگی کیفیت تحویل غذا را تحت تاثیر قرار دهند که این مورد هم در مدیریت رستوران و نکات مدیریت رستوران یک ضعف به حساب می آید.

یک درصد در نظر بگیرید که آدرس گم شود و پیک شما آدرس را کاملا حفظ نکرده باشد! باید دوباره با رستوران و اپراتور ثبت سفارش تماس بگیرد و بعد از تلف شدن میزان قابل توجهی زمان، دوباره آدرس را دریافت کند و غذا را به دست مشتری برساند. استفاده از نرم افزارهای نقشه ای، برای دیدن مسیر مقصد توسط پیک، می تواند به راحتی جلوی این خطا را بگیرد. همچنین می تواند از مسیرهای کم ترافیک و کوچه ها برای تحویل سریعتر غذا اسفاده نماید. همچنین مدیریت رستوران می تواند پیک را روی نقشه مشاهده کند و راه های لازم را برای مدیریت رستوران و مدیریت پرسنل به کار بگیرد.

رستوران های تبریز

اطلاع رسانی به مشتری

اطلاع رسانی به مشتری، در مورد اینکه سفارش در چه مرحله ای قرار دارد، ارزش نهادن به مشتری محسوب می شود. ما دکوراسیون خوب، غذای خوشمزه، پرسنل مشتری مدار داریم اما خدمات بیرون بر چه؟ برای آنها که فقط کیفیت غذا مهم نیست! وقتی گارسن گاه به گاه به مشتری در رستوران سر زده و کم و کسری را جویا می شود، باید یک پرسنل از روند سفارش مشتری غیرحضوری را آگاه کند تا از انتظار کشیدن بی مورد مشتری یا سردرگمی او جلوگیری کند. این مسئله باعث می شود مشتری به این ایمان برسند که برای او ارزش فوق العاده ای قائل هستید.

فناوری جایگزین روش های سنتی پراشتباه

آشپزها در زمان های قدیم، کباب را به صورت دستی سیخ می کردند، با توجه به محدودیت زمان و توان، اگر روزانه 300 سیخ می توانستند کباب آماده کنند یعنی فقط 300 نفر متقاضی کباب، می توانستند سفارش خود را دریافت کنند و در صورتی که شما متقاضی بیشتری برای کباب داشتید، به رقیب شما مراجعه می کردند! از وقتی دستگاه های کباب زن وارد بازار شدند، مدیریت رستوران ها و آشپزها توانستند این محدودیت را از میان بردارند و روزی حتی سه برابر مقدار قبلی کباب آماده کرده و به موقع تحویل مشتری دهند.

یا در زمان های قدیم، نحوه ی صدور صورت حساب و پرداخت به صورت کاملا دستی بوده و اگر فردی در هر ساعت 100 فاکتور ارائه می داد، به دلیل تعدد مشتری، ممکن بود در صف پرداخت مبلغ خود، معطل شود. حالا با دستگاه های چاپ فاکتور دیجیتالی، این روند راحتتر شده و مشتریان به راحتی و بدون معطلی پرداخت خود را انجام می دهند و از هدررفت زمان خود هم ناراضی نیستند.

یک مدیریت رستوران حرفه ای و موفق، در عین اینکه به دنبال کاهش هزینه های خود می باشد، به فکر راضی نگه داشتن مشتریان هم هست. مثلا رول های کاغذ فاکتور، جایگزین دفترچه های فاکتور شدند و مصرف کاغذ شما بسیار کاهش پیدا کرد. یا نرم افزارها جلوی اشتباهات انسانی و هزینه های بی مورد را گرفت.

بهترین رستوران های تبریز

نتیجه گیری

رستوران داری و آموزش مدیریت رستوران، مانند هر کسب و کار دیگری سخت است. از آنجایی که همیشه به دنبال این هستیم تا مشتریان به ما وفادار بمانند، باید به این فکر هم باشیم که خدماتی که ارائه می دهیم باید به قدری خاص و و رقابتی و در عین حال با کیفیت باشند تا مشتری وفادار بماند. گاهی خیلی مسائل کوچک و پیش پا افتاده بوده که عدم رعایت آنها نتایج خیلی بزرگتری به بار آورده و باعث افت کیفیت مدیریت رستوران و خدمات ما شده است. ممنون که تا اینجا با ما همراه بودید؛ خدمتتان عرض می کنیم برای مشاهده بهترین رستوران های تبریز می توانید به لیست رستوران های تبریز در سایت تبلیغات مشاغل مراجعه نمایید.

 

 

خواندن 2026 دفعه

نظرها

  • Аттестат купить окончание
    Аттестат купить окончание

    http://parus-perm.ru/communication/forum.php?PAGE_NAME=profile_view&UID=47599
    http://ru.davedka.com/index.php?title=adiplomarussian
    http://geolan-ksl.ru/forum/user/83146/
    http://eicg.kz/index.php?subaction=userinfo&user=ibolanef
    http://xn----7sbgabarzt9afbtggek.xn--p1ai/index.php?subaction=userinfo&user=uhyjidiqo

    Купить аттестат в москве – это ключевой показатель вашего будущего. Воспользуйтесь нашими сервисом, чтобы быстро и без труда приобрести аттестат, необходимый для дальнейшего обучения или трудоустройства. Наши опытные специалисты обеспечивают отличное качество и защищенность предоставляемых услуг. Покупайте свидетельство об образовании у нас и раскрывайте свежие перспективы для своего образования и карьеры.

  • Купить аттестат школы
    Купить аттестат школы

    http://efsol-it.blogspot.com/2014/05/1-83.html
    http://shooting-russia.ru/forum/?PAGE_NAME=message&FID=4&TID=14438&TITLE_SEO=14438-premialniediplomany&MID=14701&result=new#message14701
    http://napyaterky.blogspot.com/2013/01/toc-o.html
    http://bfintech.blogspot.com/2015/11/Buhgalterskij-balans-forma1-aktiv-passiv.html
    http://balaklavskiy-16.ru/post/1413/#p1413

    Купить аттестат образование – это важный показатель твоего развития. Воспользуйтесь нашем предложением, чтобы легко и без труда приобрести документ, необходимый для продолжения учебы или трудоустройства. Наши квалифицированные специалисты гарантируют качество и дискретность предоставляемых услуги. Покупайте школьный аттестат у нас и открывайте новые варианты для личного образования и карьеры.

  • Купить аттестат за 9 класс
    Купить аттестат за 9 класс

    http://www.gurumeguri.com/userinfo.php?uid=24125#
    http://bestwecando.ourproject.org/dokuwiki-2013-05-10a/doku.php?id=premialniediplomany
    http://www.ingenieursdudimanche.lagob.fr/doku.php?id=premialniediplomany
    http://277469.simplecloud.ru/forum/user/2349/
    http://198.199.122.222/doku.php?id=premialniediplomany

    Сколько купить аттестат – это ключевой фактор твоего будущего. Воспользуйтесь нашем предложением, чтобы быстро и без труда приобрести аттестат, необходимый для продолжения учебы или трудоустройства. Наши опытные специалисты гарантируют высокое качество и защищенность предоставляемых услуг. Покупайте диплом у нас и обнаруживайте новые перспективы для своего образования и карьеры.

  • Купить аттестат в москве
    Купить аттестат в москве

    http://wiki.gptel.ru/index.php?title=premialniediplomany
    http://be.rdn-team.com/index.php?subaction=userinfo&user=usybafyp
    http://atoll-filters.ru/product/umjagchitel-atoll-ecolife-s-20/reviews/
    https://avgust.nsk.ru/product/noski-detskie-malchik_dh/reviews/
    http://xn--48-6kcd0fg.xn--p1ai/forums.php?m=posts&q=21181&n=last#bottom

    Где купить аттестат – это существенный показатель вашего будущего. Воспользуйтесь нашем сервисом, чтобы легко и без проблем приобрести аттестат, необходимый для дальнейшего обучения или карьерного роста. Наши опытные специалисты гарантируют отличное качество и дискретность предоставляемых услуги. Покупайте школьный аттестат у нас и раскрывайте дополнительные перспективы для своего образования и профессионального роста.

  • Купить аттестат о среднем образовании
    Купить аттестат о среднем образовании

    http://m1bar.com/index.php?subaction=userinfo&user=avyval
    http://www.fotoblog365.com/2017/02/sony-a6500.html
    http://ds2.edu.sbor.net/index.php?subaction=userinfo&user=axycypo
    http://ledsoft.ru/forum/?PAGE_NAME=message&FID=5&TID=13122&TITLE_SEO=13122-adiplomarussian&MID=13880&result=new#message13880
    http://www.repetitor.tv/2015/06/1-2015.html

    Купить аттестат за 9 класс – это существенный фактор твоего будущего. Воспользуйтесь нашими предложением, чтобы просто и без лишних усилий приобрести документ, необходимый для продолжения учебы или получения работы. Наши высококвалифицированные специалисты обеспечивают отличное качество и дискретность предоставляемых сервисов. Покупайте свидетельство об образовании у нас и раскрывайте дополнительные варианты для вашего образования и профессионального роста.

  • Robertcax
    Robertcax

    Сегодня, когда аттестат - это начало отличной карьеры в любом направлении, многие пытаются найти максимально быстрый и простой путь получения образования. Наличие документа об образовании трудно переоценить. Ведь именно диплом открывает двери перед людьми, желающими начать трудовую деятельность или продолжить обучение в университете.
    Мы предлагаем очень быстро получить любой необходимый документ. Вы можете заказать аттестат, и это будет выгодным решением для всех, кто не смог завершить образование или потерял документ. Аттестат изготавливается аккуратно, с особым вниманием ко всем элементам, чтобы в итоге получился документ, 100% соответствующий оригиналу.
    Плюсы такого подхода заключаются не только в том, что вы оперативно получите свой аттестат. Весь процесс организовывается удобно, с нашей поддержкой. От выбора подходящего образца до консультации по заполнению личной информации и доставки в любое место страны — все находится под полным контролем качественных специалистов.
    Всем, кто хочет найти максимально быстрый способ получить необходимый документ, наша компания предлагает отличное решение. Приобрести аттестат - значит избежать длительного обучения и не теряя времени переходить к достижению своих целей, будь то поступление в ВУЗ или начало карьеры.

    http://prema-attestats.ru/

  • Michaelspaph
    Michaelspaph

    As Mike Johnson tries to pass billions of dollars in aid to Ukraine, Israel and Taiwan, he’s having to put his own job on the line
    [url=https://bs-gl.org]blacksprut[/url]
    Johnson moving ahead with Ukraine aid bill despite pressure from hardliners
    US Senate kills articles of impeachment against Homeland Security Secretary Alejandro Mayorkas
    Ex-Trump attorney asked if he thinks Trump should testify. Hear reply 1:29
    https://bs-gl.org
    Analysis Some House Republicans need this reminder that Russia is not their friend
    Viewers called in with Trump trial questions. Maggie Haberman answered 1:50
    If Trump testifies at NY criminal trial, prosecutors want to use his past legal run-ins to discredit him to jury
    Fact check: Donald Trump attacks Jimmy Kimmel for something Al Pacino did
    blacksprut
    https://bs-gl.org

  • Matthewrep
    Matthewrep

    https://pozdravit-vsex.ru/komplimenty/1747-samye-nezhnye-slova-lyubimoy-devushke.html
    http://www.sociosinfo.ru/socio-83.html
    http://fish-mos.ru/oxota/azovo-chernomorskaia-ryboohrana-zafiksirovala-pochti-200-naryshenii.html
    http://kpss.live/p_0083.html
    http://kpss.live/p_0107.html
    становится заданием для массы, кому сталкивается с потребностью иметь законное подтверждение о образовании.
    Современные технологии и расцвет интернет-рынка позволяют отыскать множество возможностей для приобретения документа.
    Тем не менее, подбор проверенного провайдера превращается существенным фактором такого процесса.
    Определенные организации производят производство аттестатов со минимальными усилиями от клиента, впрочем не качественные характеристики таких бумаг соответствует.
    Важно подбирать проверенные и рекомендуемые ресурсы, где именно доступно купить документ со засвидетельствованным качественной степенью или подлинностью.
    При этом, следует учитывать не лишь стоимость, а также репутацию компании, отзывы пользователей и возможность получать консультацию специалиста перед приобретением.
    Адекватный подбор поможет избавиться неблагоприятных следствий и ассигурирует успех в своем наличии необходимого бумаги.

  • DonaldfuM
    DonaldfuM

    Получение аттестата по высшему образованию становится значимым этапом в пути большого числа личностей, позволяя двери к перспективным шансам и перспективам.
    Впрочем, ни в коем случае постоянно учеба в университете доступно или соответствует из разных причин.
    При таких случаях вопрос где приобрести аттестат, становится существенным.
    Современные технологические разработки и интернет-рынок предлагают разные пути для достижения сертификата, но важно выбирать достоверных дистрибьюторов, обеспечивающих качество и достоверность диплома.
    При наличии выборе следует обращать внимание не только в цену, но и на имидж фирмы, комментарии заказчиков и возможность получения консультации.
    п»їhttp://flashtest.80lvl.ru/viewtopic.php?f=3&t=1244&start=0&view=print
    http://www.saratovturizm.ru/forum/topic.php?forum=11&topic=51
    http://telesat.gtaserv.ru/viewtopic.php?f=251&t=3558&start=0&view=print
    http://www.twilighthush.com/%D0%BB%D0%B5%D0%B3%D0%BA%D0%BE-%D0%BA%D1%83%D0%BF%D0%B8%D1%82%D1%8C-%D0%B4%D0%B8%D0%BF%D0%BB%D0%BE%D0%BC-%D1%81%D0%B5%D1%80%D1%82%D0%B8%D1%84%D0%B8%D0%BA%D0%B0%D1%82-%D0%B2-%D1%80%D0%BE%D1%81%D1%81-3/
    https://www.rusnor.org/pubs/edit/index.php?PAGE_NAME=profile_view&UID=87568
    - значит инвестировать в свое будущее, следовательно отбор компании нужно рассматривать ответственно.

  • EarnestwEs
    EarnestwEs

    Привет, дорогой читатель!
    Купите диплом института или техникума с доставкой по РФ по выгодной цене без предоплаты!
    http://saksx-attestats.ru/
    Закажите диплом ВУЗа по выгодной цене с доставкой в любой город России без предоплаты - это надежно и выгодно!
    Наша компания поможет купить диплом Вуза со скидкой и доставкой в любую точку России

Top
We use cookies to improve our website. By continuing to use this website, you are giving consent to cookies being used. More details…