مجموعه ها

کنکور ۱۴۰۰ و تمام آنچه که باید درباره آن بدانید! ویژه

 

 از اصلی ترین و مهمترین اصول برای رسیدن به موفقیت در کنکور ۱۴۰۰ برنامه ریزی مناسب و پایبند بودن به برنامه درسی تان می باشد در زمان کنکور برنام ه­ای برای شما کارآمد است که بتواند شما را تا روز­ها هفته­ ها و ماه­ها در دروس مختلف پیش ببرد و نتایج قابل قبولی را رقم بزند بنابراین تمام افراد شرکت کننده در کنکور می دانند که یکی از ارکان اصلی موفقیت در کنکور ۱۴۰۰ داشتن برنامه ای منظم و انجام به موقع آن می‌باشد برنامه ریزی مطالعاتی شما باید طبق اهداف و توانایی­های شما و همینطور شرایط و زمان شما باشد بنابراین حتما متوجه شده اید که برنامه ریزی برای هر فرد با فرد دیگر متفاوت بوده و منحصر به فرد می باشد اما یکسری اصول برنامه ریزی مطالعاتی مشخص می باشد که در تمامی افراد داوطلب کنکور مشترک است که در ادامه این اصول آورده شده است:

  • خلاصه نویسی
  • مرور
  • مدیریت زمان
  • تکنیک های تست زنی
  • شرکت در آزمون های آزمایشی
  • دارا بودن دفتر برنامه ریزی
  • و منابع مفید و معتبر

 که به شرح برخی از آن ها میپردازیم:

برنامه ریزی مناسب یکی دیگر از چالش‌های کنکور است که علاوه بر اینکه شما را به موفقیت در کنکور ۱۴۰۰ نزدیک می‌کند باعث آرامش بیشتر و قوت قلب شما نیز می شود بنابراین داوطلبان کنکور ۱۴۰۰ باید این موضوع را بدانند که از زمان خود خصوصا در دوران امتحانات و کنکور چگونه استفاده کنند.

 

مدیریت زمان برای مطالعه کنکور

 

مطالعه این صفحه نیز توصیه می شود : یادگیری آسان و سریع زبان + لیست آموزشگاه های زبان در تبریز

 

هرکدام از داوطلبان کنکور با توجه به شرایط خود مطالعه دروس را از زمان‌های خاصی شروع می­کند برخی از آنها از سال های دهم و یازدهم در فکر کنکور و رویای قبولی در دانشگاه‌های برتر کشور هستند و با شرکت در کلاس­های کنکور مختلف و درس خواندن منظم و پیوسته به استقبال کنکور می­روند برخی دیگر با نزدیک شدن به زمان کنکور در اواسط سال دوازدهم شروع به مطالعه دروس می­کنند یا به طور فشرده در کلاس­های کنکور ثبت نام کرده و با برنامه آنها پیش می­روند و یا برخی طبق برنامه­ های آزمون های آزمایشی درس می خوانند و برخی دیگر نیز با برنامه­ های کلاسی خود پیش خواهند رفت که البته مورد آخر به داوطلبان کنکور که قصد جدی برای موفقیت در کنکور ۱۴۰۰ دارند توصیه نمی شود.

اگر نیاز به مشاوره دارید توصیه می کنیم از آموزشگاه های کنکور در تبریز و لیست مشاوره کنکور در تبریز بهره مند شوید.

 در این قسمت این موضوع بررسی می‌شود که اگر مطالعه مفید و به موقع داشته باشید به چه فاکتورهایی دست می یابید:

 اگر شما به موقع شروع به مطالعه کنید سبب می‌شود تا در روز بعد با برنامه‌ریزی صحیح که دارید بتوانید سرفصل­های بیشتری را مطالعه کرده و زمان مناسبی را به خلاصه­نویسی و تست­زنی اختصاص دهید و خود را به برنامه­ی آزمون­های آزمایشی برسانید تا با شرکت در این آزمون­ها بتوانید به موفقیت در کنکور ۱۴۰۰ برسید همچنین باید این موضوع را در نظر بگیرید که تعداد ساعات مطالعه دروس مختلف سه سال آخر متوسطه برای شما بسیار مهم است چرا که باید از تعادل برخوردار باشد به این دلیل که یکی از موارد مهم در کنکور معدل سال پایانی دوره متوسطه شما می­باشد که با مطالعه دروس به طور منظم موفقیت در امتحان­های نهایی برای شما حاصل می­شود در حال حاضر که شما از داوطلبان کنکور در زمان کرونا می باشید این فرصت را دارید که تمام وقت خود را در خانه باشید و بتوانید از زمان خود نهایت استفاده را کرده و مطالعه مفیدی را برای قبولی در کنکور و همینطور امتحانات خود داشته باشید.

یکی دیگر از چالش های کنکور که باید به آن توجه داشته باشید انتخاب منابع مفید و موثر است تا مطالبی را که واقعاً برای موفقیت در کنکور ۱۴۰۰ نیاز دارید را در اختیار شما قرار دهد و دارای اضافه گویی و یا توضیحات نامناسب نباشد تا شما با فراگیری مطالب کتاب نیاز به مطالعه منبع دوم و سوم نداشته باشید و با انتخاب یک کتاب به عنوان منبع اصلی خود بتوانید به خوبی به تستها و سوالات کنکور پاسخ صحیح بدهید. همچنین برای آشنایی با سوالات کنکور بهتر است که دفترچه کنکور سال­های گذشته را بررسی کنید و حدودا از یک ماه قبل از کنکور در هفته ساعاتی را به حل و بررسی سوالات کنکور اختصاص دهید تا بتوانید مطالب مهم را از هم تفکیک کرده و به جمع بندی دروسی که مطالعه کرده‌اید بپردازید. موضوع سوم از چالش های کنکور آن است که آیا کلاس های کنکور تاثیر دارند یا خیر؟

 

برنامه ریزی کنکور 1400

 

مطالعه این مطلب نیز توصیه می شود :  آموزشگاه های کنکور در تبریز 

 

 پاسخگویی به این سوال تا حدی به هر فرد برمیگردد زیرا که برخی با توجه به فاکتورهای شخصیتی­شان نیاز دارند تا دروس را به طور مشخص و به تفکیک در کلاس درس آموزش ببینند و در یک فضای رقابتی در کنار دیگر داوطلبان مطالب مرتبط به کنکور را فراگیرند و استفاده از این کلاس­ها را سبب قبولی در کنکور می دانند اما باید این موضوع را مورد توجه قرار دهیم که یکی دیگر از چالش های کنکور که بسیار مورد بحث می باشد این است که این روزها تعداد بسیار زیاد کلاس های کنکور باعث شده تا دانش آموزان تا حدی سردرگم شده و در مواردی نتوانند انتخاب درستی داشته باشند و از آنجایی که زمانی که شما در اختیار دارید تا خود را برای قبولی در کنکور آماده کنید محدود است و فرصت آزمون و خطا را ندارید باید با انتخابی هوشمندانه و با استفاده از تجارب داوطلبان موفق در کنکور­های گذشته انتخاب درست را داشته باشید داوطلبان کنکور نیز با توجه به شرایط حال حاضر که کنکور در زمان کرونا برگزار میشود امکان شرکت در کلاس ها را به صورت مجازی دارا می­باشند و می­توانند با صرف هزینه کمتر و همینطور صرفه‌جویی در وقت از لحظات خود نهایت استفاده را داشته باشند.

پس از پاسخ به این سوال که آیا کلاس کنکور تاثیر دارد یا خیر به بررسی سوالات دیگر در خصوص کلاس هاس کنکور میپردازیم.

کدام دروس نیاز به شرکت کردن در کلاس دارد؟!

اگر تصمیم به شرکت در کلاسهای کنکور را دارید بهتر است که ابتدا بررسی کنید که کدام دروس از دروس اصلی امتحانی شما در کنکور ۱۴۰۰ محسوب می شود و یا پایه درسی شما در آن دروس کمی ضعیف­تر بوده و نیاز به آموزش دارید تا بتوانید انتخاب دقیق­تری داشته باشید.

جالب است بدانید که داوطلبان کنکور ریاضی بیش از داوطلبان کنکور تجربی و انسانی تمایل به شرکت در کلاس های کنکوری را دارند. داوطلبان کنکور ریاضی در کلاسهای دروس مرتبط به ریاضی و فیزیک  شرکت می کنند داوطلبانه رشته تجربی در کلاس های کنکور زیست و داوطلبان رشته انسانی در کلاس های عربی شرکت می کنند چراکه دروس گفته شده درس­های تخصصی هررشته می­باشد و ضریب بالایی دارد و بنابراین بسیار در قبولی در کنکور موثر است شما می­توانید با توجه به مجازی بودن کلاس­ها در حال حاضر با مشاهده یک یا دو جلسه از کلاس ها که به صورت رایگان بر روی سایت های مختلف قرار دارد متوجه شوید که آیا این کلاس مناسب شما می­باشد یا خیر و اگر نیاز مبرم به شرکت در کلاس ندارید و خودتان با صرف وقت بیشتری می­توانید نتیجه خوبی را در کنکور کسب نمایید بهتر است که چند جلسه به صورت رفع اشکال و برای تقویت مهارت تست زنی خود در این کلاس­های کنکور شرکت نمایید.

 اما قبل از هر چیز باید بدانید که هیچ کلاس و موسسه­ای نمی تواند برای شما معجزه کند و این ضمانت را به شما بدهد که در بهترین رشته­ها و دانشگاه­ها قبول خواهید شد و اگر چنین حرفهایی را از موسسه‌ای شنیدید حتماً به عملکرد آن آموزشگاه شک کنید چرا که این جور سخنان بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد.

 کلاس­های کنکور در واقع مسیر رسیدن به موفقیت در کنکور ۱۴۰۰ را برای شما هموارتر می کند و سرعت شما برای رسیدن به هدفتان که قبولی در کنکور است را بیشتر می­کند. اما آنچه که در نهایت شما را به موفقیت واقعی می­رساند اراده پشتکار تلاش و همت شما می­باشد بنابراین تا می­توانید از این روزهای پیش روی خود استفاده کنید تا به موفقیت دست یابید.

 چالش دیگر که از اصلی­ترین چالش­های کنکورمی­باشد حذفیات کنکور ۱۴۰۰ است. سازمان سنجش در هرسال برای کنکورهای مختلف تمامی قوانین منابع و زمان و نحوه برگزاری آزمون­ها را در سایت خود اطلاع رسانی می کند به همین دلیل نیاز است که شما نیز برای کسب اطلاعات بیشتر حتما به سایت سنجش مراجعه نمایید. باید این موضوع را بدانید که حذفیات کنکور ۱۴۰۰ با سالهای پیش متفاوت بوده و بهتر است که با مراجعه به سایت مربوطه لیست کامل حذفیات کنکور ۱۴۰۰ را دریافت و بررسی نمایید.

حذفیات کنکور ۱۴۰۰ و دیگر کنکورها به این صورت است که قسمت­هایی که در این لیست آورده شده است در کنکور سراسری مورد سوال نمی­باشد و از منابع سوال حذف شده است.

 پس از آگاهی از تمامی موارد بالا لازم است که شما زمان ثبت نام و نحوه برگزاری کنکور ۱۴۰۰ را به دقت بررسی نمایید که در ادامه زمان ثبت نام کنکور ۱۴۰۰ و نحوهی برگزاری آن آورده شده است.

 

موفقیت در کنکور 1400

 

مطالعه این صفحه نیز توصیه می شود : لیست مشاوره کنکور در تبریز

 

زمان ثبت نام کنکور 1400

 ثبت نام کنکور ۱۴۰۰ از ساعت ۲۰ روز یکشنبه دوازدهم بهمن تا شنبه هجدهم بهمن ماه ادامه داشت که در این زمان داوطلبان با مراجعه به سایت سازمان سنجش و خریداری سریال ثبت نام می‌توانند در کنکور ۱۴۰۰ ثبت نام نمایند. امسال نیز مانند سال‌های گذشته این تاریخ تمدید شد و تا ۲۰ بهمن ادامه داشت.

 اما علیرغم تمدید شدن زمان ثبت نام کنکور برخی از داوطلبان به دلیل آگاهی نداشتن از زمان و شرایط ثبت نام و یا تکمیل نبودن برخی از مدارک جهت ثبت نام در کنکور نتوانستند در موعد مقرر با مراجعه به سایت در کنکور ثبت نام کنند بنابراین سازمان سنجش تاریخ دهم اسفند ماه لغایت سیزدهم اسفند ماه بطورمجدد این فرصت را در اختیار داوطلبان‌کنکور قرار داد تا بتوانند در این فرصت ثبت نام خود را کامل کنند.

 

موارد مهم در زمان ثبت نام کنکور 1400

  • داشتن یکی از مدارک دیپلم و پیش دانشگاهی، دیپلم نظام جدید، دیپلم 4 ساله نظام قدیم و یا مدرک کاردانی در صورت قبولی داوطلبان در رشته­هایی كه پذيرش آنان از نيمسال دوم سال تحصيلی 1400 - 1401 آغاز می گردد به شرط دريافت مدرک تحصيلی ديپلم نظام آموزشی جديد 3-3-6 و يا پيش دانشگاهی و يا مدرک كاردانی تا تاريخ 1400/11/30، ثبت نام و ادامه تحصيل آنان بلامانع می باشد.
  • پذيرفته شدگان نهايی دوره روزانه کنکور سال گذشته (اعم از پذیرفته شدگان متمرکز یا نیمه متمرکز) حتی در صورت عدم ثبت نام یا انصراف قطعی از رشته قبولی، مجاز به ثبت نام و شرکت در کنکور 1400 به منظور انتخاب رشته محل های دوره روزانه نخواهند بود.
  • داوطلبانی که دارای طرح اجباری هستند، در صورت قبولی در یکی از رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی طرح آن ها به تعویق افتاده و می توانند ادامه تحصیل دهند و خدمات قانون خدمت خود را پس از اتمام تحصيل با تعهدات خدمت مقطع جديد انجام دهند. اما اگر در رشته هایی غیر از رشته های مذکور پذیرفته شوند قبولی آن ها لغو شده و می بایست ابتدا طرح خود را بگذرانند.

 

حذفیات کنکور 1400 

 

زمان و نحوه برگزاری کنکور 1400

مانند دیگر موارد گفته شده مانند حذفیات کنکور منابع کنکور اطلاعات ثبت نام و زمان و نحوه برگزاری کنکور ۱۴۰۰ نیز توسط سازمان سنجش مشخص می‌شود و طی اخبار و اطلاعیه های مختلف و به صورت گسترده اعلام میگردد. زمان و نحوه برگزاری کنکور ۱۴۰۰ با توجه به شرایط کنکور در زمان کرونا با سال های قبل متفاوت بوده و کنکور ۱۴۰۰ در روز های چهارشنبه ۹ و پنجشنبه ۱۰ جمعه ۱۱ و شنبه دوازدهم تیرماه برگزار خواهد شد.

 تمامی داوطلبانی که در زمان قانونی ثبت نام نسبت به تکمیل فرم اینترنتی ثبت‌نام خود اقدام کرده‌اند می‌توانند پس از برنامه ریزی و مطالعه و و با در دست داشتن کارت ورودبه جلسه در زمان‌های مقرر در آزمون شرکت و پس از اعلام نتایج قبولی در کنکور ۱۴۰۰ در انتخاب رشته نیز شرکت نمایند.

 همینطور با توجه به شرایط کشور در حال حاضر و مصادف شدن کنکور در زمان کرونا نحوه برگزاری کنکور ۱۴۰۰ متفاوت از سالهای گذشته می­باشد تمامی داوطلبان و مراقبان حاضر در سالن های برگزاری کنکور ۱۴۰۰ باید حتماً از ماسک برای جلوگیری از کرونا استفاده نمایند همچنین در اکثر حوزه­های برگزاری آزمون دمای بدن تمامی داوطلبان توسط تب­سنج­های مخصوص اندازه­گیری می­شوند و سپس اجازه ورود به حوزه امتحانی را دارا میباشند. تمامی مسئولان برگزاری آزمون در حوزه‌های مختلف موظفند که طبق پروتکل‌های بهداشتی عمل نمایند و فاصله­ های مناسب را میان داوطلبان با قرار­دادن صندلی های آنان در نقاط مناسب ایجاد نمایند تا در محیطی امن کنکور در زمان کرونا برگزار شود تا داوطلبانی که تلاش زیادی را برای قبولی در کنکور کرده‌اند با خیالی آسوده آزمون خود را پشت سر بگذارند.

 

تهیه و گردآوری : تبریز 118

خواندن 3438 دفعه

نظرها

  • 프라그마틱플레이
    프라그마틱플레이

    프라그마틱의 라이브 카지노는 정말 현장감 넘치게 즐길 수 있는데, 여기서 더 많은 정보를 얻을 수 있어 좋아요!
    pragmatic

    프라그마틱 슬롯에 대한 정보가 정말 도움이 되었어요! 더불어, 제 사이트에서도 프라그마틱과 관련된 내용을 찾아보세요. 함께 이야기 나누면서 더 많은 지식을 얻어가요!

    https://www.12315zg.cn/
    https://www.nutrapia.com
    https://dqwdqdw.weebly.com/

  • TimothyMug
    TimothyMug

    https://goznaka-diploms.com/ Купить диплом техникума в москве- Это вариант достать официальный документ по завершении образовательного учреждения. Диплом открывает двери к новым карьерным возможностям и профессиональному росту.

  • TimothyMug
    TimothyMug

    https://goznak-diplomas.com/ Купить срочно диплом о среднем образовании- Это способ завладеть официальный бумага о окончании образовательного учреждения. Диплом открывает пути к дополнительным карьерным перспективам и профессиональному росту.

  • 프라그마틱 슬롯
    프라그마틱 슬롯

    세계 시장에 프라그마틱 플레이의 250개 이상의 게임으로 구성된 다양한 테마의 슬롯을 즐겨보세요.
    프라그마틱 무료

    프라그마틱의 라이브 카지노는 정말 현장감 넘치게 즐길 수 있는데, 여기서 더 많은 정보를 얻을 수 있어 좋아요!

    https://bidforfix.com/hot/
    https://dqwdqdw.weebly.com/
    https://gdckandukur.com/link/

  • fpparisshop.com
    fpparisshop.com

    bmipas.com
    毎回このブログを読むのが楽しみです。素敵な記事をありがとう。

  • fpparisshop.com
    fpparisshop.com

    otraresacamas.com
    この記事は本当に心に響きました。素晴らしい内容です!

  • 프라그마틱
    프라그마틱

    현재 프라그마틱 게임은 iGaming 분야에서 혁신적이고 표준화된 콘텐츠를 선도하는 주요 제공 업체입니다.
    pragmatic-game.net
    프라그마틱 관련 정보 감사합니다! 제 사이트에서도 유용한 정보를 공유하고 있어요. 함께 소통하면서 발전하는 모습 기대합니다!

    https://aintec.net/hot/
    https://okgasda.weebly.com/
    http://www.iavstudios.com/

  • 프라그마틱 슬롯
    프라그마틱 슬롯

    프라그마틱 플레이의 빙고 게임은 온라인 카지노에 브랜드에 맞는 게임을 제공하는 데 필요한 모든 도구를 제공합니다. 심플한 통합으로 플레이어에게 독특하고 신선한 빙고 체험을 선사합니다.
    프라그마틱슬롯

    프라그마틱 슬롯에 대한 내용이 정말 도움이 되었어요! 더불어, 제 사이트에서도 프라그마틱과 관련된 정보를 찾아보실 수 있어요. 함께 지식을 공유해보세요!

    https://www.12315om.cn/
    https://jitairent.com/link/
    https://www.12315hn.cn/

  • sandyterrace.com
    sandyterrace.com

    thephotoretouch.com
    따라서 이 회사의 도움으로 Liu Jing의 누적 순자산은 적지 않습니다.

  • sandyterrace.com
    sandyterrace.com

    bestmanualpolesaw.com
    Fang Jifan은 "사슴 세 마리에 대해 이야기하고 있습니다. "라고 경멸스러워 보였습니다.

Top
We use cookies to improve our website. By continuing to use this website, you are giving consent to cookies being used. More details…