مجموعه ها

19 راه حل برای آموزش سریعتر نواختن موسیقی ویژه

 

 

 

راهکارهایی برای یادگیری سریع و راحت موسیقی

 

علومی که یاد میگیریم در دو دسته قرار میگیرند : یک دسته همانهایی هستند که پس از یادگیری ملکه ذهن ما می شوند و غریزی و بدون تفکر آن را انجام می دهیم. مانند راه رفتن، رانندگی کردن، غذا خوردن و ... اما برخی دیگر نیاز به تمرکز و تفکر هنگام انجام دارند و اگر مدتی آنها را انجام ندهیم هر چه یاد گرفته ایم فراموش خواهند شد و دیگر آنها را به یاد نخواهیم آورد. مانند زبان انگلیسی، موسیقی و ...

وقتی تصمیم به یادگیری موسیقی و نواختن یک ساز می کنید باید برای آن زمان بگذارید و برای کسب پیشرفت در آن باید تمرین بی وقفه و مستمر داشته باشید. با تبریز118 همراه باشید تا به شما بگویم که چگونه باید موسیقی را سریعتر یاد بگیریم.


1.ساز خود را همیشه کوک نگه دارید.

گاهی به دلیل ناکوک بودن ساز ممکن است آهنگی که می نوازید از ریتم خارج شود و این مسئله باعث این فکر در شما شود که درست نمی نوازید یا درست یاد نگرفته اید و این پریشانی فکر ممکن است در یادگیری سریع نواختن ساز شما تاثیر بگذارید.

 

2.فقط روی تمرینات خود متمرکز شوید.

وقتی تمرین قطعه ای را شروع کرده اید تمرکز خود را روی آن بگذارید و فقط همان را تمرین کنید. برای یادگیری سریع موسیقی نیاز است میان تمرین یک قطعه دیگر به قطعه و آهنگهایی که قبلا آموخته اید و به آنها مسلط هستید فکر نکنید و روی آهنگ جدید تمرکز کنید. اینکه آهنگ جدید را کمی با اشکال می نوازید طبیعی است و اول راه همه کمی ناوارد هستند.

 

آموزشگاه موسیقی بتهوون در تبریز 

 

3.از منابع متعدد برای یادگیری استفاده نکنید.

برای اینکه ساز زدن را سریعتر یاد بگیریم باید روی یک منبع درست و صحیح برای آموزش متمرکز شویم؛ از یک مربی مشورت بگیریم و دقیقا طبق روش آموزشی او پیش برویم. منابع متعدد و روش های مختلف ما را دچار گیجی و پراکندگی ذهن می کند و این عدم تمرکز ما را از اینکه موسیقی را سریعتر یاد بگیریم باز می دارد.

 

برای آموزش موسیقی در تبریز می توانید با آموزشگاه موسیقی بتهوون در تبریز تماس بگیرید.

 

4.صبر داشته باشید.

یادگیری اصولی موسیقی نیاز به صبر، تمرکز و اراده قوی دارد. اگر با تمرین های اولیه موفق نشده اید ناامید نشوید و به خود نگویید من نمی توانم موسیقی یاد بگیرم. به خودتان، ذهنتان و دستانتان اجازه دهید زمان داشته باشند و با موسیقی و سازتان ارتباط برقرار کنند. علاقه ی شما هرگز اجازه ی شکست به شما نخواهد داد. 

 

5.تمام دقت و تمرکز خود را روی سرعت و زمان بندی بگذارید.

نهایت وسواس خود را روی ریتم و نظم و سرعت بگذارید که اصلی ترین پایه ی تشکیل دهنده ی موسیقی است. به عبارتی حتی قبل از اینکه نت ها را صحیح بنوازید، باید ریتم آن را صحیح اجرا کنید. یادگیری نت اولین پله ی آموزش موسیقی است؛ پس از آن باید ریتم را درست حسابی یاد بگیرید و بشناسید. ریتم از طریق هوش شنوایی شما شناخته می شود و یکی از بهترین راه ها برای یادگیری سریع موسیقی می باشد.

 

لوازم موسیقی عبداللهی در تبریز


6.زیاد در مورد یادگیری سریع نواختن ساز وسواس به خرج ندهید.

سریع نواختن می شود گفت آخرین مرحله ی حرفه ای شدن شما در نوازندگی است. قبل از سریع نواختن نکات مهمتری دارید که باید به آنها توجه کنید. با تمرین های مناسب و مداوم شما، انگشتان شما خود به خود سریع می شوند. تمرین و تمرین تنها راه یادگیری سریع موسیقی است.

اینکه بخواهید صرفا موسیقی را سریعتر یاد بگیرید سرعت پیشرفت شما را ضعیف می کند زیرا سرعت آخرین مرحله در نواختن است. پس با صبر و شکیبایی اول نواختن صحیح ساز را یاد بگیرید و بعد به سریع نواختن موسیقی فکر کنید.

 

برای خرید و تهیه انواع لوازم موسیقی در تبریز می توانید به لوازم موسیقی پیمان در تبریز و همچنین لوازم موسیقی عبداللهی در تبریز مراجعه فرمایید.

 

7.اعتماد به نفس داشته باشید.

اجرا در حضور دوستان و خانواده باعث پیشرفت شما می شود. ترس از خراب کردن را کنار بگذارید و به این فکر نکنید که ممکن است از نواختن شما خوششان نیاید. خودخواه باشید و دیگران را وادار به گوش دادن به نواختن خود بکنید. این مسئله در افزایش اعتماد به نفس شما تاثیر بسیاری خواهد داشت.

 

8.از مباحث نظری غافل نشوید.

اینکه خیلی از نوازندگان ما تحصیلات آکادمیک و نظری موسیقی ندارند یک نقطه ضعف محسوب می شود. به خصوص در گیتاریست ها این مسئله و ضعف آگاهی آنها بسیار به چشم می آید. فراموش نکنید که در کنار آموزش نواختن عملی از تئوری موسیقی و تئوری موسیقی آن ساز نیز یاد بیرید تا پیشرفت سریعتری داشته باشید و در یادگیری سریع موسیقی موفق شوید.



9.واقع بین باشید.

واقع بین باشید؛ با منطق فکر کنید و توقع نداشته باشید در اولین قدم مانند موتزارت بنوازید. قدم به قدم از یادگیری موسیقی لذت ببرید و با حفظ آرامش و شکیبایی روی یادگیری درست تمرکز کنید.

 

لوازم موسیقی پیمان در تبریز



10.منظم باشید و برای خود هدف تعیین کنید.

تمرین مداوم و با هدف بهترین راه برای این است که موسیقی را سریعتر یاد بگیریم.



11.نظم در تمرین داشته باشید.

شک نکنید روزانه فقط 15 دقیقه تمرین مستمر و منظم داشته باشید خیلی بیشتر در یادگیری سریع نواختن ساز موفق می شوید تا تمرین یک ساعته در یک هفته! برای حرفه ای شدن باید منظم باشید و به این نظم خود متعهد باشید.

 

12.قوانین و اصول را فراموش نکنید.

پایه های موسیقی اصول و قوانین آن است. تمرین گام ها برای نواختن ساز هارمونیک، تکنیک هماهنگی دست و پا و ... اصولی هستند که در نگاه اول ساده به چشم می آیند اما در کمک می کنند که موسیقی را سریعتر و اصولی تر یاد بگیریم. 

 

 13.بداهه بنوازید!

حتما شما هم دیده اید که بداهه نوازی اوج حرفه ای بودن یک نوازنده را نشان میدهد! همانطور که به قطعه ی خود متعهد هستید و آن را تمرین می کنید، گاهی کمی در آهنگ و ریتم آن تغییر ایجاد کنید و ملودی جدیدی را به وجود آورید. این خارج شدن از چارچوب تعیین شده به خلاقیت شما در موسیقی کمک شایانی خواهد کرد.

فراموش نکنید که می توانید برای مشاوره و خرید لوازم موسیقی از فروشگاه لوازم موسیقی پیمان در تبریز و همچنین لوازم موسیقی عبداللهی در تبریز کمک بخواهید.

 

14.زمان، زمان، زمان

زمان مهمترین قدم در حرفه ای شدن نوازندگی است. پایبندی به صدم ثانیه ها، تمرین با مترونوم،نواختن با ریتم روی سرعت ثابت یکی از اصلی ترین مولفه های تمرین یادگیری سریعتر موسیقی است. هر چه به اصول اولیه موسیقی تسلط داشته باشیم قطعا می توانیم موسیقی را سریعتر یاد بگیریم و با اصول آن هر آهنگی را که برایمان ناآشناست بنوازیم.

 

 15.گروهی تمرین کنید.

شاید خیلی وقتها شده است که از تمرین های تکراری تنهایی خسته شده باشید و دچار دلزدگی از این یکنواختی بشوید. گاهی از دوستان نوازنده ی خود بخواهید تا با شما بنوازند؛ همنوازی به خلاقیت و همچنین ایجاد شور و اشتیاق برای یادگیری سریعتر موسیقی کمک می کند. اگر کسی را اطراف خود ندارید از اپلیکیشن ها و برنامه های مخصوص این کار یا صداها و ملودی های آماده مخصوص استفاده کنید.

 

آموزش یادگیری سریع موسیقی

 

 همچنین برای یادگیری موسیقی در تبریز می توانید به آموزشگاه موسیقی بتهوون در تبریز مراجعه کنید.

 

16.سبک یادگیری و هوش موسیقیایی

کسانی که هوش موسیقیایی بالا داشته باشند می توانند سریعتر ساز نواختن را یاد بگیرند. از جمله ویژگی های افراد دارای هوش موسیقیایی بالا این است که به صداها، لحن و آهنگ کلام بیشتر از بقیه توجه می کنند. کلمات را با آهنگ ادا شدنشان به خاطر می سپارند و همچنین به الگوهای تکرارشونده آنها توجه ویژه ای دارند و به سرعت این الگوها را کشف و یاد می گیرند و به خاطر می سپارند. حتی نوع اندیشه و فکر این افراد نیز با ریتم و آهنگ و مبتنی بر الگوهای موسیقی و میزان هاست.

این افراد معمولا بدون تمرین هوش بالایی در موسیقی دارند؛ از کودکی به موسیقی واکنش نشان می دهند و می توانند زودتر از بقیه سریع نواختن ساز را یاد بگیرند؛ اگر خانواده ها به این هوش ذاتی کودکان توجه داشته باشند می توانند در آینده شاهد موفقیت چشمگیر آنها در این عرصه شوند.

این کودکان معمولا به دنبال کشف الگوهای محیط خود هستند؛ هر پدیده ای را که مشاهده می کنند بیتفاوت از کنار آن عبور نمی کنند و همیشه دنبال رابطه و الگو در آنها هستند. بهترین راه تشویق این کشف و شهود کودکان است. آنها خیلی زود جذب صدا و آهنگ می شوند و می توانند این ریتم را تکرار کنند، آن را با دست بزنند یا با دهان تکرارش کنند. تلفظ و لهجه زبان ها و گویش های مختلف را زود به خاطر می سپارند. یادگیری زبان جدید برای آنها مثال موسیقی است. حتی اگر دقت کنید افرادی که هوش موسیقیایی بالایی دارند سریعتر هم می توانند زبان های خارجی را یاد بگیرند. از رقص و آواز لذت می برند و برای یادگیری بهتر مطالب آنها را آهنگین و با ریتم تکرار می کنند. مشکلی در به یادآوری ریتم ندارند و خیلی راحت آهنگ ها و ترانه ها را حفظ می کنند و با همان ریتم صحیح آنها را ادا می کنند. صداهای مختلف را در میان انبوه صداها تشخیص می دهند و حتی یک ساز خاص را در هنگام اجرای یک سمفونی پر از ساز تشخیص می دهند.

 

17.زمان های مشخصی برای تمرین انتخاب کنید.

موثرترین و بهترین راه برای اینکه موسیقی را سریعتر یاد بگیریم جدا کردن زمان مشخصی از روز برای تمرین تنها است؛ تا علاوه بر تمرین حافظه شنیداری و عضلانی شما هم تقویت شود؛ تکرار مداوم عبارتها و میزان های کوچک یک کل منسجم و قوی را برای شما تشکیل خواهد داد.

 

18.هر بخشی که باید تمرین کنید را چهار بار به صورت درست تکرار کنید.

 این مطلب شاید در درجه اول به نظر شما بسیار ساده بیاید، اما در صورت تکرار مداوم خواهید ددی که نواختن و شنیدن صداهای برابر و تکراری و رعایت ریتم صحیح آنها در طول تکرارهای شما بسیار دشوار خواهد بود و ایرادات خود را به سختی تشخیص خواهید داد. در هر قطعه هر قسمتی را که مشکل دارید با این تکرار می توانید به میزان های بهتر برسانید و با رعایت این قواعد موسیقی را درست و سریع بنوازید. به این ترتیب اضطراب سختی یک قسمت در کل قطعه تقسیم می شود و می توانید کل آن را تمرین کنید؛ در غیراینصورت چه بسا با تمرکز روی قسمت سختی که مشکل دارید بعدها در نواختن همان قسمت های راحت هم مشکل داشته باشید.

 

19.با سرعت پایین شروع کنید و به سرعت های بالاتر برسید.

در اولین تمرین ها از سرعتهای خیلی پایینتر از سرعت واقعی قطعه شروع کنید و بارها با کمک مترونوم ریتم درست را تمرین کنید و در صورت تسلط به آن سرعت، در هر بار تمرین سرعت را کم کم بالا ببرید؛ حتی می توانید بعد از تسلط کامل به تمپوی واقعی قطعه، کمی سرعت را هم از سرعت اصلی بالاتر ببرید تا تسلط بهتر و بیشتری نسبت به قطعه ی مورد نظر داشته باشید.

 

 تهیه و تنظیم : تبریز118

خواندن 2860 دفعه

نظرها

  • TimothyMug
    TimothyMug

    [URL=https://goznak-diplomik.com/ ]https://goznak-diplomsy.com/ [/URL] Купить диплом об окончании техникума- Таков вариант завладеть официальный удостоверение о завершении образовательного учреждения. Диплом раскрывает пути к новым карьерным возможностям и карьерному развитию.

  • natyazhn__jemt
    natyazhn__jemt

    1. Вибір натяжних стель - як правильно обрати?
    2. Топ-5 популярних кольорів натяжних стель
    3. Як зберегти чистоту натяжних стель?
    4. Відгуки про натяжні стелі: плюси та мінуси
    5. Як підібрати дизайн натяжних стель до інтер'єру?
    6. Інноваційні технології у виробництві натяжних стель
    7. Натяжні стелі з фотопечаттю - оригінальне рішення для кухні
    8. Секрети вдалого монтажу натяжних стель
    9. Як зекономити на встановленні натяжних стель?
    10. Лампи для натяжних стель: які вибрати?
    11. Відтінки синього для натяжних стель - ексклюзивний вибір
    12. Якість матеріалів для натяжних стель: що обирати?
    13. Крок за кроком: як самостійно встановити натяжні стелі
    14. Натяжні стелі в дитячу кімнату: безпека та креативність
    15. Як підтримувати тепло у приміщенні за допомогою натяжних стель
    16. Вибір натяжних стель у ванну кімнату: практичні поради
    17. Натяжні стелі зі структурним покриттям - тренд сучасного дизайну
    18. Індивідуальність у кожному домашньому інтер'єрі: натяжні стелі з друком
    19. Як обрати освітлення для натяжних стель: поради фахівця
    20. Можливості дизайну натяжних стель: від класики до мінімалізму
    вартість натяжних стель http://natjazhnistelitvhyn.kiev.ua/ .

  • natyazhn__itmt
    natyazhn__itmt

    1. Вибір натяжних стель - як правильно обрати?
    2. Топ-5 популярних кольорів натяжних стель
    3. Як зберегти чистоту натяжних стель?
    4. Відгуки про натяжні стелі: плюси та мінуси
    5. Як підібрати дизайн натяжних стель до інтер'єру?
    6. Інноваційні технології у виробництві натяжних стель
    7. Натяжні стелі з фотопечаттю - оригінальне рішення для кухні
    8. Секрети вдалого монтажу натяжних стель
    9. Як зекономити на встановленні натяжних стель?
    10. Лампи для натяжних стель: які вибрати?
    11. Відтінки синього для натяжних стель - ексклюзивний вибір
    12. Якість матеріалів для натяжних стель: що обирати?
    13. Крок за кроком: як самостійно встановити натяжні стелі
    14. Натяжні стелі в дитячу кімнату: безпека та креативність
    15. Як підтримувати тепло у приміщенні за допомогою натяжних стель
    16. Вибір натяжних стель у ванну кімнату: практичні поради
    17. Натяжні стелі зі структурним покриттям - тренд сучасного дизайну
    18. Індивідуальність у кожному домашньому інтер'єрі: натяжні стелі з друком
    19. Як обрати освітлення для натяжних стель: поради фахівця
    20. Можливості дизайну натяжних стель: від класики до мінімалізму
    купити натяжні стелі https://www.natjazhnistelitvhyn.kiev.ua/ .

  • natyazhn__jwmt
    natyazhn__jwmt

    1. Вибір натяжних стель - як правильно обрати?
    2. Топ-5 популярних кольорів натяжних стель
    3. Як зберегти чистоту натяжних стель?
    4. Відгуки про натяжні стелі: плюси та мінуси
    5. Як підібрати дизайн натяжних стель до інтер'єру?
    6. Інноваційні технології у виробництві натяжних стель
    7. Натяжні стелі з фотопечаттю - оригінальне рішення для кухні
    8. Секрети вдалого монтажу натяжних стель
    9. Як зекономити на встановленні натяжних стель?
    10. Лампи для натяжних стель: які вибрати?
    11. Відтінки синього для натяжних стель - ексклюзивний вибір
    12. Якість матеріалів для натяжних стель: що обирати?
    13. Крок за кроком: як самостійно встановити натяжні стелі
    14. Натяжні стелі в дитячу кімнату: безпека та креативність
    15. Як підтримувати тепло у приміщенні за допомогою натяжних стель
    16. Вибір натяжних стель у ванну кімнату: практичні поради
    17. Натяжні стелі зі структурним покриттям - тренд сучасного дизайну
    18. Індивідуальність у кожному домашньому інтер'єрі: натяжні стелі з друком
    19. Як обрати освітлення для натяжних стель: поради фахівця
    20. Можливості дизайну натяжних стель: від класики до мінімалізму
    натяжні потолки ціна [url=https://www.natjazhnistelitvhyn.kiev.ua/]https://www.natjazhnistelitvhyn.kiev.ua/[/url] .

  • Yeezy Boost 350 V2 Salt Reps
    Yeezy Boost 350 V2 Salt Reps

    |Find conditioner that can help you with your hair if it frizzes. This will put a protective layer over the cuticle of your hair, keeping it from taking in too much moisture. Be sure to stay away from "volumizing" products too since they have wheat and rice in them.

  • onexbetapplicationfr
    onexbetapplicationfr

    [url=http://1xbet-application-fr.com]http://1xbet-application-fr.com[/url]

    Working 1xbet picture instead of entering the valid website of the bookmaker. From it to register with 1xBet, gather bonuses and arrange online bets.
    1xbet-application-fr.com

  • onexbetapplicationfr
    onexbetapplicationfr

    [url=https://1xbet-application-fr.com]https://1xbet-application-fr.com[/url]

    Working 1xbet glass for the purpose entering the official website of the bookmaker. From it to register with 1xBet, let in bonuses and regard online bets.
    https://1xbet-application-fr.com

  • Haroldmappy
  • onexbetapplicationfr
    onexbetapplicationfr

    www.1xbet-application-fr.com

    Working 1xbet picture for entering the official website of the bookmaker. From it to programme with 1xBet, gather bonuses and place online bets.
    https://1xbet-application-fr.com

  • onexbetapplicationfr
    onexbetapplicationfr

    https://1xbet-application-fr.com

    Working 1xbet mirror for entering the official website of the bookmaker. Speak it to occur to with 1xBet, bear bonuses and place online bets.
    https://1xbet-application-fr.com

Top
We use cookies to improve our website. By continuing to use this website, you are giving consent to cookies being used. More details…