مجموعه ها

پولیش کامپوزیت دندان چیست | کامپوزیت دندان در تبریز

پولیش کامپوزیت دندان چیست؟ قیمت پولیش کامپوزیت دندان  چقدر است؟ پولیش کامپوزیت دندان در تبریز چگونه انجام می شود؟ اینها سوالاتی هستند که ممکن است به عنوان شخصی که کامپوزیت دندان کرده اید برای شما هم پیش بیاید. با اصناف تبریز آمده ایم تا در مورد پولیش کامپوزیت دندان صحبت کنیم. همچنین برای مشاهده لیست دندانپزشکان تبریز و انتخاب بهترین دندانپزشک تبریز می توانید به قسمت مشاغل ثبت شده مراجعه نمایید.

پولیش کامپوزیت دندان چیست؟

پولیش یا پالیش کامپوزیت دندان، روشی است که برای صاف کردن و براق کردن مینای دندان استفاده می شود. کسانی که برای دندان های خود کامپوزیت انجام داده اند، باید در مراقبت و نگهداری کامپوزیت خود نهایت وسواس را به خرج دهند. در مورد مراقبت های بعد از کامپوزیت دندان اینجا بخوانید. در صورتی که مراقبت از کامپوزیت دندان به درستی انجام نگیرد، شما مجبور خواهید بود بعد از مدتی کامپوزیت خود را پولیش کنید.

به عبارتی، پولیش کامپوزیت دندان همان جرمگیری کامپوزیت دندان است که به صورت دوره ای انجام شده و جرم های کامپوزیت و دندان های شما را از بین می برد و در نتیجه حفاظت از دندان و کامپوزیت شما را تضمین می کند.

برای پولیش کامپوزیت دندان از چه ابزاری استفاده می شود؟

برای انجام پولیش کامپوزیت از ابزارهای گوناگونی استفاده می شود. معمولا ابتدا از یک سیستم پولیشینگ مبنی بر دیسک استفاده می شود که برای ترمیم کاربرد داشته و قیمت مقرون به صرفه ای دارد. ابزارهای دیگر پولیش هم به شرح زیر می باشد:

تیغ کارباید یا Carbide burs: برای کانتورینگ و فینیشینگ کامپوزیت دندان معمولا از انواع تیغ های کارباید استفاده می شود، این تیغ ها یک تیغه با فلوا 8 تا 30 می باشد که برای حاشیه لثه ها استفاده می شود. این تیغ برای قسمت هایی که لثه بافت نرمی دارد مورد استفاده قرار می گیرد.

الماس فینیشینگ: بعد از اتمام کامپوزیت دندان در تبریز، کانتورینگ انجام می شود. برای انجام این مرحله، از الماس های فینیشینگ کمک گرفته می شود. الماس های فینیشینگ در شکل و سایزهای مختلفی موجود هستند که با مواد ساینده و لایه بردار مختلفی هم ساخته می شوند. به طور معمول، اندازه مواد لایه بردار و اسکراب در سایزهای 8 تا 50 میکرون می باشد. روش استفاده از الماس های فینیشینگ به این صورت است که این الماس ها با استفاده از اسپری آب و فشار آب در سرعتی کمتر از 50 هزار دور در دقیقه، به دندان اسپری می شود تا کاملا پالیش کامپوزیت دندان انجام شود. برای مشاهده لیست دندانپزشکان تبریز به مشاغل ثبت شده در سایت اصناف تبریز مراجعه نمایید.

سنگ های فینیشینگ: سنگ فینیشینگ، بیشترین قدرت لایه برداری را دارد، در صورتی که نیاز باشد، از این سنگ ها در انتهای کار استفاده می شود.

 کامپوزیت دندان در تبریز

پوینت، چرخ و سری لاستیکی: این موارد، از ابزارهایی هستند که در پالیش کامپوزیت دندان به کار می روند. اما در برخی از شرایط و موارد، برای انجام کانتورینگ هم به کار می روند. پوینت ها در شکل ها، اندازه ها و تیغ های مختلفی موجود می باشند و جنس آنها معمولا از اکسیدآلومینیوم، الماس و یا کاربید سیلیکون است.

خمیر: خمیر پولیش کامپوزیت دندان، معمولا از الماس و اکسید آلومینیوم ساخته می شود و هردوی این خمیرها نیز با تیغ های مختلفی موجود می باشند. این خمیرها با کمک برس های مخصوص یا نمد برای پولیش کامپوزیت دندان استفاده می شود.

دیسک و نوار: با کمک دیسک هاست که کانتورینگ، ناصافی، فینیشینگ و پولیشینگ را می توان انجام داد. معمولا دندانپزشکان تبریز برای ترمیم قدامی از دیسک هایی که آغشته به اکسید آلومینیوم هستند استفاده می کنند.

اهمیت پولیش کامپوزیت دندان

پالیش کامپوزیت دندان، یکی از راه هایی است که به شما کمک می کند سطح دندان های صاف و براقی داشته باشید. پولیش کامپوزیت دندان باید به صورت منظم انجام شود تا مشکلاتی از قبیل سوزش لثه، پوسیدگی، تجمع پلاک و سایش کامپوزیت پیش نیاید.

لازم به ذکر است تمامی عملیات کانتورینگ، فینیشینگ، پولیشینگ یا ترمیم دندان، از مهمترین مراحل استفاده از کامپوزیت دندان است که در افزایش طول عمر کامپوزیت دندان شما تاثیر بسیار بالایی دارد. در نتیجه برای انجام انواع پولیش کامپوزیت دندان برنامه ریزی منظمی داشته باشید.

فراموش نکنید که انجام کامپوزیت دندان در تبریز، نیاز به تخصص دارد، در نتیجه برای انتخاب بهترین دندانپزشک تبریز پیشنهاد می کنیم به لیست دندانپزشکان تبریز موجود در سایت اصناف تبریز مراجعه نمایید.

مراحل پولیش کامپوزیت دندان

پولیش کامپوزیت دندان، پس از چسباندن کامپوزیت دندان انجام می شود و تعیین تعداد مراحل آن به تشخیص دندانپزشک شما بستگی دارد. در پولیش های یک مرحله ای، از پولیشر های الماس استفاده می شود، در نتیجه در کمترین زمان ممکن می توانید پولیش دندان خود را به اتمام برسانید. در پولیش های چند مرحله ای، تمامی مراحل کانتورینگ، فینیشینگ و پولیشینگ به صورت جداگانه و با ابزار و تجهیزات مخصوص خود انجام می شود. مزیت پولیش کامپوزیت دندان چند مرحله ای نسبت به یک مرحله ای، زیبایی بیشتر و ماندگاری طولانی تر است.

 

اگه شما هم می خواید تو لیست بهترین دندانپزشکان تبریز باشید، اینجا کلیک کنید.

 

قیمت پولیش کامپوزیت دندان

هزینه پولیش کامپوزیت دندان هم مانند خود کامپوزیت دندان، نسبت به خاطر خدمات و روش های ترمیمی کمتر و مقرون به صرفه تر محسوب می شود. اما با این وجود اگر می خواهید استعلام قیمت پولیش کامپوزیت دندان را محدود به یک رقم خاص کنید، در اشتباهید. زیرا هزینه پالیش کامپوزیت به عوامل و معیارهای مختلفی بستگی دارد. مانند مطب، متخصص شما، ابزار و موادی که مورد استفاده قرار می گیرد و شدت نیاز دندان شما به پالیش. اما شاید باورتان نشود اگر بگوییم هزینه پالیش کامپوزیت دندان برای هر فک، زیر 350 هزار تومان محسوب می شود که باز هم می گوییم این هزینه در شرایط مختلف امکان افزایش یا کاهش هم دارد.

لیست دندانپزشکان تبریز

مثلا کلینیک های دندانپزشکی بر اساس متخصص هایی که دارند، خدمات، تجهیزات و متدهای مخصوص به خود هزینه های متفاوتی را برای خدمات خود تعیین می کنند.

علاوه بر آن، شهر و استانی که در آن زندگی می کنید می تواند روی قیمت پالیش کامپوزیت دندان هم متفاوت باشد. پولیش کامپوزیت دندان در شهرهای بزرگ و کلان شهرها به مراتب بیشتر خواهد بود. یا حتی اگر به کلینیک و پزشکان در مناطق ثرومندنشین شهر خود مراجعه می کنید، این مورد هم می تواند به سادگی روی قیمت کامپوزیت شما تاثیر بگذارد!

در صورتی که مکانی که به آن مراجعه می کنید، امکان استفاده از بیمه را دارد، یا خود شما بیمه خدمات درمانی دریافت می کنید ممکن است تا حدودی قیمت پولیش کامپوزیت دندان برای شما کاهش یابد.

مراقبت های بعد از کامپوزیت دندان

مراقبت های بعد از کامپوزیت دندان، به حدی اهمیت دارد که هر بار که مقاله ای در مورد کامپوزیت دندان در تبریز می نویسیم، باید بارها تکرار کنیم. زیرا مراقبت های بعد از کامپوزیت دندان، باعث افزایش طول عمر کامپوزیت شما می شود؛ همچنین از هزینه های مازاد در آینده هم جلوگیری می کند. برای داشتن یک تجربه ی کامپوزیت دندان خوب، به لیست دندانپزشکان تبریز در سایت اصناف تبریز مراجعه نمایید تا راحتتر بتوانید بهترین دندانپزشک تبریز را انتخاب کنید.

از مسواک نرم و مناسب استفاده نمایید تا دندان ها دچار خراشیدگی نشود.

از خمیردندان هایی که دارای دانه های اسکراب و ساینده هستند استفاده نکنید. برای مطالعه خمیردندان مخصوص کامپوزیت دندان کلیک کنید.

از خوراکی های سفت یا شکستن آجیل با دندان جدا پرهیز کنید.

از غذاهایی که باعث تغییر رنگ کامپوزیت دندان می شوند جلوگیری کنید.

به صورت دوره ای و مستمر از پولیش کامپوزیت دندان استفاده کنید.

بهداشت دهان و دندان خود را به جهت جلوگیری از تجمع انواع پلاک، رنگ، رسوب و باکتری در اطراف دندان را رعایت نمایید.

اگر دندان قروچه دارید حتما ترک کنید.

بهترین دندانپزشک تبریز

سخن پایانی

ممنون که تا اینجا با ما همراه بودید. در این سری از مقاله های کامپوزیت دندان، بر آن هستیم تا تمام آن چه که باید در مورد کامپوزیت دندان، قیمت کامپوزیت دندان در تبریز، رنگ و دوام کامپوزیت دندان، مواد تشکیل دهنده کامپوزیت دندان و نحوه ی مراقبت و ترمیم کامپوزیت دندان بدانید را ارائه نماییم تا بهترین انتخاب ممکن را نموده و بهترین تجربه ی خود را از کامپوزیت دندان داشته باشید. اگر شما هم تجربه ای در مورد کامپوزیت دندان دارید، حتما با ما در میان بگذارید.

 

خواندن 990 دفعه

نظرها

  • golden goose outlet
    golden goose outlet

    My wife and i got quite cheerful that Chris could complete his investigation because of the precious recommendations he was given from your blog. It's not at all simplistic just to be making a gift of secrets which some others might have been making money from. And now we recognize we now have the writer to thank because of that. All of the explanations you have made, the simple website menu, the relationships your site aid to foster - it is most astonishing, and it's really facilitating our son in addition to our family understand the issue is entertaining, and that's quite fundamental. Many thanks for the whole thing!

  • kd13
    kd13

    I'm writing to make you be aware of what a fine encounter my child gained reading your blog. She figured out a lot of pieces, which include what it's like to have a great giving nature to let men and women really easily fully understand a number of specialized matters. You undoubtedly exceeded our desires. Many thanks for distributing these informative, dependable, edifying and even unique thoughts on this topic to Julie.

  • off white
    off white

    I would like to show my affection for your generosity giving support to folks who should have help on this theme. Your real commitment to passing the solution all around appeared to be unbelievably useful and has in most cases allowed many people just like me to reach their goals. Your personal important help and advice denotes much to me and somewhat more to my mates. Regards; from all of us.

  • off white hoodie
    off white hoodie

    My spouse and i got satisfied that Chris could carry out his researching from your ideas he was given through your web pages. It is now and again perplexing just to continually be giving for free guides that many some people could have been trying to sell. And we discover we need you to be grateful to for this. All of the illustrations you made, the straightforward site navigation, the friendships you will help to foster - it's got most awesome, and it is leading our son and us feel that that concept is interesting, which is seriously pressing. Thank you for all the pieces!

  • golden goose dupes
    golden goose dupes

    you may have an ideal blog right here! would you like to make some invite posts on my weblog?

  • off white
    off white

    I'm also writing to make you understand of the fabulous encounter our princess enjoyed browsing your site. She figured out some things, not to mention what it's like to have a wonderful giving style to make other people really easily learn about chosen hard to do matters. You undoubtedly surpassed our expected results. Thanks for rendering those essential, healthy, edifying not to mention easy tips on your topic to Emily.

  • fear of god outlet
    fear of god outlet

    My spouse and i got lucky that Raymond managed to finish up his investigations using the precious recommendations he was given out of the web pages. It's not at all simplistic just to choose to be releasing secrets and techniques others may have been trying to sell. And we also do know we've got the website owner to be grateful to for this. The main illustrations you've made, the easy blog menu, the relationships your site give support to engender - it's got all sensational, and it's facilitating our son and the family do think this subject is amusing, and that's particularly fundamental. Many thanks for the whole lot!

  • hermes
    hermes

    Thanks a lot for providing individuals with such a superb possiblity to read articles and blog posts from here. It is usually so beneficial plus stuffed with a good time for me personally and my office friends to search your website at a minimum three times per week to find out the newest tips you have got. And definitely, I am also actually astounded with all the remarkable hints served by you. Selected 2 areas in this article are absolutely the best we have ever had.

  • palm angels hoodie
    palm angels hoodie

    I would like to show my respect for your generosity for those people who should have guidance on that niche. Your real commitment to passing the message all through had become astonishingly beneficial and has surely enabled many people like me to reach their dreams. Your own valuable help implies so much to me and a whole lot more to my fellow workers. Best wishes; from each one of us.

  • golden goose women
    golden goose women

    There are some interesting closing dates in this article however I don抰 know if I see all of them heart to heart. There may be some validity however I will take hold opinion until I look into it further. Good article , thanks and we wish extra! Added to FeedBurner as properly

Top
We use cookies to improve our website. By continuing to use this website, you are giving consent to cookies being used. More details…