مجموعه ها

هر آنچه باید درباره ی ناباروری در زنان و ناباروری در مردان بدانید + بهترین دکتر زنان در تبریز ویژه

همانطور که از نامش پیداست، ناباروری یعنی ناتوانی در تولید مثل؛ و این ناتوانی پس از شش ماه الی یکسال تلاش برای باردار شدن را شامل می شود. خانم هایی که توانایی باردار شدن دارند، اما نمی توانند بارداری خود را تا پایان حفظ کنند هم تا حدودی در دسته ی زنان نابارور قرار می گیرند. بر اساس آمار مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها، حدود 10 درصد از زنان با مشکلات بارداری یا حفظ بارداری مواجه هستند. با سایت مشاغل تبریز همراه باشید تا با هم درباره ی علت ناباروری زنان و درمان ناباروری زنان صحبت کنیم. همچنین برای مشاهده ی لیست پزشکان زنان زایمان تبریز و بهترین دکتر زنان در تبریز کلیک کنید.

ناباروری چیست؟

علت ناباروری در زنان

نازایی در زنان، زمانی اتفاق می افتد که 6 ماه تا یک سال پس از تلاش برای بارداری، نتیجه ای دریافت نمی کنند. برای دانستن علت نازایی در زنان و ناباروری در زنان باید اول فرآیند بارداری را بدانیم.

مرحله ی اول : آزاد شدن یک تخمک از تخمدان در بدن زن

مرحله ی دوم : تخمک از لوله ی فالوپ وارد رحم می شود.

مرحله ی سوم : اسپرم مرد، خود را به تخمک زن می رساند.

مرحله ی چهارم : تخمک بارور شده به دیواره ی رحم می چسبد و لانه گزینی اتفاق می افتد.

در صورتی که هر کدام از این مراحل با مشکل مواجه شود، باروری اتفاق نمی افتد.

آیا ناباروری در زنان رایج است؟

بله! بر اساس آمار مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها ذکر می کند حدود 10 درصد از زنان دچار مشکل باروری هستند. همچنین گفته می شود در صورت بروز ناباروری، سی درصد از مشکلات مربوط به زنان و بقیه مربوط به مردان می باشد.

آیا نازایی در زنان فقط اتفاق می افتد؟

خیر. به گزارش بهترین دکتر زنان در تبریز ناباروری همیشه به خانم ها مربوط نمی شود. هم زنان و هم مردان می توانند ناباروری را تجربه کرده و مشکلاتی در این زمینه داشته باشند. یک سوم از مشکلات، مربوط به خانم ها و مشکلات ناباروری در زنان است. یک سوم  بعدی به مشکلات ناباروری مردان مربوط شده و یک سوم باقی مانده، به مشکلات ناشناخته یا مشکلات زن و مرد در زمینه ی ناباروری مربوط می شود.

بهترین دکتر زنان در تبریز

علت ناباروری در مردان

مهم ترین علت نازایی در مردان می تواند این مسائل باشد :

بیماری واریکوسل

بیماری واریکوسل زمانی اتفاق می افتد که رگ های موجود روی بیضه ی مرد، بی از حد بزرگ و متورم شود. این مسئله باعث گرم شدن بیضه می شود که این گرما می تواند تعداد اسپرم ها، شکل اسپرم ها یا کیفیت آنها را تحت تاثیر قرار دهد.

حرکات اسپرم

آسیب های دستگاه تولید مثل می تواند باعث تغییر شکل اسپرم شود. این تغییر شکل می تواند باعث جلوگیری از حرکت اسپرم در دستگاه تولید مثل مردانه یا زنانه کند.

مشکلات ژنتیکی

یکی دیگر از علت نازایی در مردان، می تواند مشکلات ژنتیکی باشد که اسپرم مرد را تحت تاثیر قرار می دهد. مشکلاتی مانند بیماری ها یا آسیب های مختلفی چون فیبروز سیستیک می تواند باعث ناباروری در مردان شود. می توانید برای دریافت انواع مشاوره به بهترین دکتر زنان در تبریز و لیست پزشکان زنان زایمان تبریز در سایت مشاغل تبریز مراجعه نمایید.

چه عواملی باعث ایجاد ناباروری در مردان می شود؟

علت ناباروری در مردان

اسپرم آقایان به شدت تحت تاثیر وضعیت سلامت کلی و سبک زندگی آقایان دارد. به طوری که سلامت یا تعداد اسپرم ها تحت تاثیر عوامل زیر کاهش می یابند:

مصرف شدید الکل

مواد مخدر

مصرف سیگار

سن

سموم محیطی مانند سرب، حشره کش و انواع مواد خطرناک شیمیایی

بیماری های کلیوی، اوریون، هورمونی

مصرف برخی داروهای خاص

پرتو درمانی، شیمی درمانی

مشاغل تبریز

چه عواملی باعث ناباروری در زنان می شود؟ 

علت نازایی در زنان

در بیشتر موارد، ناباروری خانم ها، به مشکلات عمده در تخمک گذاری مربوط می شود. بدون تخمک گذاری، هیچ تخمکی تولید نمی شود و وجود ندارد تا بارور شود. پریود نشدن های مکرر، پریودهای نامنظم و متغیر، می توانند نشانه هایی از بروز مشکل در سیستم تخمک گذاری زنان شوند.

علت مشکل در تخمک گذاری

شایع ترین مشکلات مربوط به تخمک گذاری، معمولا به دلیل سندرم تخمدان پلی کیستیک اتفاق می افتد. سندرم تخمدان پلی کیستیک یک از انواع عدم تعادل هورمونی محسوب می شود که می تواند روند عادی و سالم تخمک گذاری را دچار اختلال جدی بکند. سندرم تخمدان پلی کیستیک، یکی از شایع ترین علل ناباروری در زنان می باشد.

نارسایی زودرس تخمدان ها که همان یائسگی زودهنگام است، یکی دیگر از مشکلات تخمک گذاری در زنان می باشد که می تواند به نازایی در زنان منجر شود. این مشکل زمانی اتفاق می افتد که تخمدان های یک خانم، روند کارکرد طبیعی خود را قبل از 40 سالگی به اتمام برساند و به اصطلاح دیگر تخمدان ها فعالیت نکنند. در نتیجه هیچ تخمکی تولید نمی شود که بارور شود. همچنین برای انجام ویزیت و دریافت مشاوره می توانید به لیست پزشکان زنان زایمان تبریز در سایت مشاغل تبریز و گزینه بهترین دکتر زنان در تبریز مراجعه نمایید.

از دیگر علتهای رایج موثر در ناباروری در زنان می تواند گزینه های زیر باشد:

انسداد لوله ی فالوپ

علت این انسداد، بیماری التهابی لگن، جراحی های مربوط به حاملگی خارج از رحم و آندومتریوز است.

مشکلات ساختاری در رحم

فیبروم

فیبروم مربوط به رحم، به رشد بیش از حد بافت و عضلات دیواره ی رحم گفته می شود. این بیماری غیرسرطانی محسوب شده و قابل درمان بی خطر است.

لیست پزشکان زنان زایمان تبریز

عوامل موثر در ناباروری در زنان چیست؟

عوامل ایجاد نازایی در زنان

سن

سیگار و مصرف دخانیات

مصرف شدید الکل

استرس و بیماری های روخی

مصرف داروهای خاص

ورزش فوق حرفه ای

رژیم غذایی نامناسب

بیماری های آمیزشی و جذب عفونت های آمیزشی

اضافه وزن و کاهش وزن شدید و یکباره

بیماری های موثر در تغییر سطح هورمونها، مانند سندرم تخمدان پلی کیستیک یا نارسانی زودرس تخمدان

آیا سن روی نازایی در زنان تاثیر دارد؟

بسیاری از زنان برنامه ی باروری خود را تا دهه ی چهارم و پنجم یعنی سنین سی تا پنجاه سالگی زندگی به تعویق می اندازند. در واقع، امروزه به صورت یک روال عمومی درآمده که 20 درصد زنان، بعد از 35 سالگی، فرزند خود را به دنیا می آورند. بنابراین، یکی از اصلی ترین دلایل افزایش مشکلات ناباروری در زنان، می تواند افزایش سن هم باشد. بر اساس گزارش های سایت مشاغل تبریز، یک سوم زوج هایی که سن خانم، بالاتر از 35 سال است، مشکلات نازایی در زنان را تجربه می کنند.

چرا سن باعث نازایی در زنان می شود؟

علت های بسیاری می تواند باعث ناباروری در زنان به علت افزایش سن شود. از جمله:

کاهش توانایی تخمدان ها در آزادسازی تخمک

کاهش سلامت تخمک ها

کاهش تعداد تخمک های تولید شده

احتمال مبتلا شدن به بیماری هایی که می تواند منجر به ناباروری در زنان شود.

افزایش احتمال سقط جنین پس از 35 سالگی

بهترین دکتر نازایی در تبریز

در صورت احتمال وجود مشکل ناباروری، چه مدت باید برای بچه دار شدن تلاش کرد؟

معمولا، متخصصان پیشنهاد می کنند حداقل یک سال برای باروری تلاش کنید. خانم هایی که سن آنها بالای 35 سال است، باید پس از 6 ماه تلاش، به پزشک مراجعه نمایند چرا که شانس باروری پس از 30 سالگی، هر سال به شکل چشم گیری کاهش می یابد. برخی از مشکلات هم می تواند روی افزایش احتمال ناباروری تاثیر بگذارد. پس در نتیجه، در صورت مشاهده ی اختلالات یا مشکلات زیر، به لیست پزشکان زنان زایمان تبریز و بهترین دکتر زنان در تبریز در سایت مشاغل تبریز مراجعه نمایید.

پریود های نامنظم

پرید نشدن

پریودهای دردناک و شدید

احتمال سقط بیش از یک جنین

آندومتریوز

بیماری التهاب لگن

توصیه می شود خانم هایی که قصد بارداری دارند، قبل از اقدام حتما به پزشک مراجعه نماییند. پزشک شما می تواند به شما کمک کند تا بهترین و سالم ترین بدن خود را برای داشتن یک نوزاد سالم، آماده کنید. همچنین، دریافت مشاوره از بهترین دکتر زنان در تبریز و لیست پزشکان زنان زایمان در تبریز، می تواند به برطرف شدن تمامی ابهام و سوالات شما در مورد بارداری منجر شده و نکات لازم را در مورد یک بارداری سالم و بی خطر بدانید.

چگونه می توان فهمید یک زوج دچار مشکلات باروری هستند؟

معمولا پزشک زنان، یک چکاپ ناباروری انجام می دهد. این چکاپ شامل معاینه های جسمی، بررسی تاریخچه ی سلامت جسمی و جنسی هر دو طرف خواهد شد. در برخی موارد، مشکلات ناباروری در این مرحله شناخته می شود. اما برای بیشتر موارد، پزشک اقدام به بررسی تست های بیشتر از جمله، تست مایع منی مرد می کند. شکل، تعداد و حرکات اسپرم بررسی می شود. در موارد دیگر، ممکن است سطح هورمون های مرد هم مورد تست و بررسی قرار بگیرد.

همچنین برای خانم ها، اولین قدم بررسی پریودهای ماهانه است. از خانم خواسته می شود در خانه با روش های ذکر شده، تخمک گذاری خود را بررسی کند:

ثبت تمامی تغییرات دمای بدن در ساعات صبح، به مدت چند ماه

ثبت تغییرات ظاهری موکوس سرویکس یا همان مخاط دهانه رحم، به مدت چند ماه

استفاده از کیت های تست تخمک گذاری به مدت چند ماه

همچنین با آزمایش خون می توان، تخمک گذاری خانم ها را هم بررسی کرد.

سونوگرافی رحم هم یکی دیگر از روش های بررسی تخمک گذاری است.

درمان نازایی در زنان

رایج ترین آزمایش های ناباروری

آزمایش ناباروری در زنان

هیستروسالپنگوگرافی عکس برداری پرتوی ایکس از لوله های فالوپ و رحم است. در این روش پزشک نوعی ماده از طریق واژن داخل رحم تزریق می کند که از طریق تصاویر پرتو ایکس قابل مشاهده است. این ماده باعث می شود حرکات آزادانه یا حتی عدم حرکت مایع داخل رحم و لوله های فالوپ به راحتی تشخیص داده شود. در نتیجه هر گونه انسداد در لوله ها، به راحتی کشف می شود. همانطور که ذکر کردیم، انسداد در لوله ها، می تواند حلوی حرکت تخمک به سمت لوله ی فالوپ را بگیرد. همچنین این انسداد مانع رسیدن اسپرم به تخمک هم می شود. در هر دو حالت، باروری اتفاق نمی افتد. لیست پزشکان زنان زایمان تبریز و بهترین دکتر زنان در تبریز در سایت مشاغل تبریز موجود است.

لاپاراسکوپی

لاپاراسکوپی، یک نوع جراحی برای دیدن داخل شکم است که توسط پزشک و با ابزار کوچکی به نام لاپاراسکوپ انجام می شود. در حراجی لاپاراسکوپی، با ایجاد یک شکاف کوچک در قسمت پایین شکم، پزشک زنان لاپاراسکوپ را داخل بدن می کند و به وسیله ی آن، تخمدان ها، لوله های فالوپ و رحم را کاملا بررسی کرده و می تواند وجود را عدم وجود بیماری و مشکلات جسمانی در دستگاه تولید مثل زنان را تشخیص دهد. وجود هر گونه زخم و آندومتریوز هم با این جراحی قابل تشخیص خواهد بود.

معمولا تشخیص علت نازایی در زنان یا ناباروری در مردان، می تواند یک فرآیند طولانی و سخت باشد. انجام تمامی تست ها زمانبر بوده و نیازمند حفظ صبر و آرامش است. پس در صورتی که علت ناباروری شما فورا پیدا نشد، نگران نباشید.

درمان ناباروری در زنان و درمان ناباروری در مردان

معمولا درمان نازایی در زنان، یا حتی درمان نازایی در مردان، با انواع دارو درمانی، جراحی، فناوری کمک باروری، تلقیح مصنوعی قابل درمان است. گاهی ممکن است تمامی روش ها با هم ترکیب شوند؛ اما در بیشتر موارد، دارو یا جراحی، رایج ترین روش درمان است.

درمان نازایی در مردان

انتخاب روش درمان ناباروری

درمان ناباروری بنا بر تشخیص پزشک بر اساس شرایط زیر انتخاب می شود:

مدت زمانی که برای بارداری تلاش شده است.

وضعیت کلی سلامت زوجین

سن زن و مرد

ترجیحات زن و مرد

نتایج تست های پزشکی

 

درمان ناباروری در مردان

معمولا درمان نازایی در مردان به روش های زیر انجام می پذیرد:

مشکلات جنسی

پزشکان برای درمان انواع مشکلات انزال زودرس، عدم نعوذ یا سایر مشکلات مردان، با رفتار درمانی یا دارو درمانی بسته به شرایط بیماری اقدام می کنند.

تعداد کم اسپرم

در برخی شرایط، درمان ناباروری در مردان هم نیازمند جراحی است. در برخی شرایط، پزشک با استفاده از روش های جراحی، اسپرم را مستقیما از مسیر دستگاه تناسلی مرد برداشته و تست می کند. همچنین از آنتی بیوتیک ها برای درمان عفونت و بیماری هایی که باعث کاهش تولید اسپرم می شود، استفاده می کند. برای مشاهده بهترین دکتر زنان در تبریز به سایت مشاغل تبریز مراجعه نمایید.

حرکات اسپرم

گاهی، انسدادهای ایجاد شده در دستگاه تناسلی مرد، باعث می شود هیچ اسپرمی در مایع منی وجود نداشته باشد. در برخی از موارد، جراحی می تواند این اختلال را درمان کند.

درمان ناباروری در زنان

داروهای درمان ناباروری در زنان

برخی داروهای رایج که برای درمان نازایی در زنان استفاده می شود :

کلومیفن سیترات

این دارو، با اثرگذاری و فعال کردن غده ی هیپوفیز می تواند باعث ایجاد و بهبود تخمک گذاری شود. در نتیجه، بیشتر برای خانم هایی که مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک یا سایر مشکلاتی که مربوط به تخمک گذاری هستند تجویز می شود. کلومیفن سیترات به صورت خوراکی قابل مصرف است.

گنادوتروپین منوپوزال

این دارو، معمولا برای آن دسته از خانم هایی که دارای بیماری و اختلالات در غده ی هیپوفیز خود هستند استفاده می شود.

هورمون تحریک کننده فولیکولی

این دارو، تاثیری مشابه گنادوتروپین دارد، باعث آغاز فرآیند تخمک گذاری شده و معمولا به صورت تزریقی استفاده می شود.

آنالوگ هورمون آزاد کننده ی گنادوتروپین

این دارو، برای خانم هایی است که تخمک گذاری ماهیانه و منظمی ندارند. همچنین بانوانی که قبل از آماده شدن کامل تخمک، تخمک گذاری می کنند هم می توانند از این دارو استفاده نمایند. آنالوک هورمون آزادکننده ی گنادوتروپین، برای تغییر زمان تخمک گذاری، بر غده ی هیپوفیز تاثیر گذاشته و معمولا به صورت اسپری بینی یا تزریقی استفاده می شود.

متفورمین

خانم هایی که بدن آنها نسبت به انسولین مقاوم است، یا مبتلا به سندروم تخمدان پلی کیستیک هستند، می توانند از این دارو استفاده کنند. متفورمین باعث کاهش سطح هورمون های مردانه در خانم های مبتلا به این اختلالات شده و احتمال تخمک گذاری را در آنها افزایش می دهد. همچنین در برخی شرایط متفورمین با کلومیفن سیترات ترکیب می شود و به صورت خوراکی قابل مصرف است. بهترین دکتر زنان در تبریز، در لیست پزشکان زنان زایمان تبریز در سایت مشاغل تبریز موجود می باشد.

بروموکریپتین

خانم هایی که مشکلات تخمک گذاری آنها به دلیل سطح بالایی از پرولاکتین دچار اختلال شده است، از این دارو مصرف می کنند. پرولاکتین، هورمون تولید شیر در خانم هاست.

لازم به ذکر است، داروهای درمان باروری، می تواند احتمال بارداری های دو قلو، سه قلو و چندزایی را بیشتر کند. خانم هایی که بارداری چندقلویی دارند، مشکلات حین بارداری را با درصد بیشتری تجربه می کنند. گفته می شود احتمال زایمان زودرس در چندقلوها بالاتر است. گذشته از آن، احتمال بروز مشکلات تکامل جسمی نوزاد، در نوزادان نارس بسیار بیشتر است.

تلقیح داخل رحمی اسپرم IU

تلقیح داخل رحمی اسپرم یا IU نوعی از درمان های رایج ناباروری محسوب می شود که به لقاح مصنوعی هم معروف است. در فرآیند تلقیح مصنوعی، اسپرمی که به صورت خاص، در آزمایشگاه آماده شده باشد به بدن زن تزریق می شود. در برخی شرایط، قبل از تلقیح، خانم باید داروهایی که محرک تخمک گذاری هستند، مصرف کند.

تلقیح داخل رحمی اسپرم، معمولا در شرایط زیر استفاده می شود:

ناباروری خفیف، به دلیل مشکل در سیستم تولید مثل مرد

اختلال در موکوس دهانه ی رحم زن

زوجی که علت ناشناخته ی ناباروری دارند.

 

فناوری کمک باروری ART

 فناوری کمک باروری، به گروهی از روش های مختلف باروری اطلاق می شود که برای کمک به بهبود ناباروری زوج ها مورد استفاده قرار می گیرند. در این فناوری، تخمک ها از بدن زن استخراج شده، برای ایجاد رویان با اسپرم ترکیب می شود. سپس رویان حاصل شده را مجددا وارد بدن زن می کنند.

میزان موفقیت کمک باروری

معمولا میزان موفقیت کمک باروری، در درمان نازایی در زنان یا درمان ناباروری در مردان به عوامل  مختلفی بستگی دارد.  برخی از عواملی که احتمال موفقیت این روش را افزایش می دهد بدین شرح است :

سن زوجین

امکانات

دلیل ناباروری

نوع فناوری کمک باروری

تازه بودن تخمک یا استفاده از تخمک فریز شده

تازه بودن رویان یا استفاده از رویان فریز شده

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها گزارشی تهیه کرده است که بر اساس تحقیقات سایت مشاغل تبریز بدین شرح است :

39 درصد از بانوان کمتر از 35 سال، 30 درصد از بانوان بین 35 تا 37 سال، 21 درصد از بانوان 37 تا 40 سال، 11 درصد از بانوان 41 تا 42 سال، احتمال موفقیت در استفاده از کمک باروری در درمان نازایی در زنان را تجربه کرده اند. همچنین در شرایط درمان نازایی در مردان هم استفاده می شود.

البته لازم به ذکر است، فناوری کمک باروری، گران و زمان بر است. اما در مقابل، باعث بچه دار شدن زوج هایی شده است که با استفاده از روش های دیگر موفق به بارداری نشده اند.

همچنین شایع ترین عارضه ی این فناوری، امکان چندقلویی است؛ اما راه هایی هم وجود دارد تا خطر چندقلویی  را کاهش دهد.

درمان ناباروری در مردان

انواع روش های کمک باروری

رایج ترین روش های کمک باروری

لقاح مصنوعی IVF

لقاح مصنوعی به انجام عمل لقاح خارج از بدن اطلاق می شود. لقاح مصنوعی، موثرترین فناوری کمک باروری محسوب می شود. به خصوص در شرایطی که لوله های فالوپ مسدود شده باشد، تا تعداد اسپرم های مرد کم باشد. پزشکان معمولا با دارودرمانی، سعی می کنند تخمدان را تحریک به تخمک گذاری و آزاد سازی چندین تخمک کنند. پس از رشد کامل تخمک ها، تخمک ها از بدن زن خارج شده، در آزمایشگاه نگه داشته می شوند. برای انجام عمل لقاح، اسپرم مرد وارد ظرفی می شود که تخمک ها داخل آن هستند. پس از 3 الی 5 روز، رویان های سالم، داخل رحم زن قرار داده می شوند.

انتقال سلول تخم به داخل لوله رحمی ZIFT

انتقال لوله ای جنین در این روش، مشابه روش IVF می باشد. در این روش، بارورسازی در آزمایشگاه انجام شده، جنین جوان به جای انتقال به رحم، به لوله ی فالوپ منتقل می شود.

انتقال گامت به داخل لوله های فالوپ GIFT

انتقال تخمک و اسپرم به داخل لوله ی فالوپ را GIFT می گویند. در این روش، بارورسازی در داخل بدن زن انجام می شود. این روش، معمولا کمتر استفاده می شود؛ چون احتمال موفقیت بقیه بیشتر است.

تزریق درون سیتوپلاسمی اسپرم ICSI

معمولا در شرایطی که اسپرم مرد، وضعیت نامناسبی داشته باشد، این روش استفاده می شود. از دیگر موارد استفاده برای زوج های مسن تر، یا افرادی که IVF برای آنها موفقیت آمیز نبوده محسوب می شود. در این روش، یک اسپرم، به داخل تخمک بالغ تزریق شده و بعد از آن، جنین به داخل رحم یا لوله ی فالوپ منتقل می شود. در فرآیندهای فناوری کمک باروری، گاها از تخمک اهدا کننده، اسپرم اهدا کننده یا جنینی که قبلا فریز شده است، استفاده می شود. گاهی اوقات، تخمک های اهدا شده برای خانم هایی که دیگر نمی توانند تخمک تولید کنند استفاده می شود.

همچنین در شرایطی که مرد و زن به بیماری های ژنتیکی مبتلا هستند که احتمال داده می شود این اختلال و بیماری ها به کودک هم منتقل شود، از اسپرم یا تخمک اهدا شده استفاده می شود. زوج نابارور می توانند از رویان اهدایی هم بهره مند شوند. این رویان ها توسط برخی زوج ها، در طی فرآیند درمان ناباروری به وجود آمده اند؛ یا توسط اسپرم و تخمک اهدایی ایجاد شده اند. رویان اهدایی به داخل رحم منتقل شده و روند بارداری کاملا انجام می شود. اما فرزند از نظر ژنتیکی، هیچ شباهتی به والدین خود نخواهد داشت.

رحم اجاره ای

بانوانی که رحم نداشته یا فاقد رحم سالم هستند، می توانند از رحم اجاره ای استفاده کنند. رحم اجاره ای، رحم یک زن دیگر است که قبول می کند، با استفاده از تخمک خودش و اسپرم مرد، باردار شود. فرزند حاصل از نظر ژنتیکی در این روش شبیه به والدین خود خواهد شد. پس از تولد فرزند، صاحب رحم اجاره ای، نوزاد را برای فرزندخواندگی به والدین خواهد داد.

حامل بارداری

خانم هایی که تخمدان دارند، اما رحم ندارند می توانند از روش حامل بارداری هم استفاده نمایند. این روش کمک بارداری معمولا برای خانم هایی استفاده می شود که به علت بیماری های جسمی شدید، قادر به بارداری نیستند. در این روش، زن از تخمک خودش استفاده خواهد کرد. تخمکی که توسط مرد بارور می شود و رویان داخل رحم اجاره ای یا حامل بارداری، قرار داده می شود. فردی که حامل بارداری است، هیچ نسبت ژنتیکی با نوزاد نخواهد داشت و هنگام تولد، فرزند به والدین اصلی خود تعلق می گیرد.

بر اساس پژوهش های انجام شده ی اخیر و گزارش های سایت مشاغل تبریز، احتمال ابتلا به بیماری های مادرزادی، در نوزادانی که با روش های کمک باروری متولد می شوند، دو تا چهار برابر بیشتر خواهد بود. این بیماری ها می تواند شامل مشکلات قلبی، دستگاه هاضمه، لب شکری باشد. پژوهش ها، علت اصلی این بیماری ها را هنوز کشف نکرده اند. ممکن است استفاده از فناوری، علت این بیماری های مادرزادی نباشد. عوامل دیگری چون سن والدین، می تواند در بروز این بیماری ها دخیل باشد. برای تعیین علت دلیل این بیماری ها، به آزمایشات و تحقیقات بیشتری نیاز است. هر چند خطر بروز این بیماری ها، نسبتا کم است، والدین برای استفاده از فناوری های کمک باروری، باید نهایت دقت و تفکر را در تصمیم گیری خود انجام داده و احتمالات را هم در نظر داشته باشند.

ممنون که تا اینجا با سایت مشاغل تبریز همراه بوده اید. اگر شما هم تجربه ای در مورد ناباروری زنان و درمان ناباروری مردان دارید؛ می توانید با ما و خوانندگان به اشتراک بگذارید. خاطر نشان می کنیم، لیست پزشکان زنان زایمان تبریز و بهترین دکتر زنان در تبریز در وبسایت ما موجود و در خدمت شماست.

 

خواندن 3985 دفعه

نظرها

  • Gicharddiota
    Gicharddiota

    OLaneWex
    Здравствуйте!
    Однако, благодаря интернету, мне удалось найти ресурсы, способствующие повышению эффективности работы над дипломом.
    Закажите диплом у нас легко! Без предоплаты, с гарантией качества и доставкой по всей России.
    Желаю вам всем не двоешных) оценок!
    купить диплом биолога
    купить диплом психолога
    купить диплом в канске
    купить диплом университета
    купить диплом в перми

    купить диплом историка
    купить диплом в бердске
    купить диплом электромонтера
    купить диплом в воронеже
    купить диплом в каспийске

  • Можно ли купить аттестат
    Можно ли купить аттестат

    https://yarmama.com/forum/thread11737.html#160224
    http://active-motor-ru.1gb.ru/index.php?subaction=userinfo&user=egitop
    http://place-e.ru/index.php?title=adiplomarussian
    http://vecmir.ru/index.php/vecmirlife/57230-afepeqiv/profile
    http://schekino.su/index.php?title=adiplomarussian

    Купить школьный аттестат – это ключевой инструмент твоего развития. Воспользуйтесь нашем услугами, чтобы быстро и без проблем приобрести аттестат, необходимый для дальнейшего обучения или получения работы. Наши высококвалифицированные специалисты предоставляют высокое качество и защищенность предоставляемых услуги. Покупайте диплом у нас и обнаруживайте дополнительные перспективы для своего образования и профессионального роста.

  • IsmaelDoolo
    IsmaelDoolo

    Gicharddiota
    Здравствуйте!
    Изучение найденных мною материалов для диплома рекомендую всем, кто сталкивается с аналогичными трудностями.
    Мы предлагаем купить диплом университета без предоплаты с гарантированной доставкой по всей России.
    Желаю вам всем отличных отметок!
    купить диплом в старом осколе
    купить дипломы о высшем образовании цена
    купить аттестат за 9 класс
    купить диплом в соликамске
    купить диплом в мурманске

    купить диплом в димитровграде
    купить диплом в балашове
    купить диплом в гатчине
    купить диплом в кузнецке
    купить диплом в соликамске

  • IsmaelDoolo
    IsmaelDoolo

    StephenNaf
    Всем хорошего дня!
    Диплом требует от меня немалых усилий, но доступные в сети ресурсы делают этот процесс более приятным.
    Мы предлагаем купить диплом университета без предоплаты с гарантированной доставкой по всей России.
    Желаю вам всем положительных отметок!
    купить диплом в владивостоке
    купить диплом слесаря
    купить диплом в тюмени
    купить диплом ветеринара
    купить диплом физика

    купить диплом в ханты-мансийске
    купить свидетельство о рождении ссср
    купить диплом в новокузнецке
    купить диплом в ишимбае
    купить диплом фельдшера

  • Где купить аттестат
    Где купить аттестат

    http://old.dalryba.ru/content/adiplomarussian
    http://php-s.ru/photogallery/Coppermine/demo/profile.php?uid=154826
    http://mnogootvetov.ru/index.php?qa=100334&qa_1=adiplomarussian
    http://xn--80aeh5aeeb3a7a4f.xn--p1ai/forum/user/50128/
    http://mega-zaim96.ru/forum/user/34469/

    Купить аттестат за 9 класс – это важный показатель твоего развития. Воспользуйтесь нашими предложением, чтобы легко и без труда приобрести аттестат, необходимый для дальнейшего обучения или трудоустройства. Наши высококвалифицированные специалисты обеспечивают высокое качество и конфиденциальность предоставляемых сервисов. Покупайте диплом у нас и обнаруживайте свежие возможности для своего образования и карьеры.

  • StephenNaf
    StephenNaf

    В нашем мире, где диплом является началом удачной карьеры в любом направлении, многие ищут максимально быстрый и простой путь получения образования. Наличие официального документа об образовании сложно переоценить. Ведь диплом открывает двери перед любым человеком, желающим начать профессиональную деятельность или продолжить обучение в университете.
    В данном контексте мы предлагаем максимально быстро получить любой необходимый документ. Вы сможете купить диплом нового или старого образца, и это будет удачным решением для человека, который не смог закончить обучение или потерял документ. дипломы производятся аккуратно, с особым вниманием ко всем элементам, чтобы на выходе получился документ, максимально соответствующий оригиналу.
    Превосходство этого решения состоит не только в том, что вы максимально быстро получите свой диплом. Весь процесс организовывается просто и легко, с профессиональной поддержкой. Начав от выбора подходящего образца до грамотного заполнения персональных данных и доставки в любой регион России — все будет находиться под абсолютным контролем качественных специалистов.
    Для тех, кто ищет максимально быстрый способ получить необходимый документ, наша компания может предложить отличное решение. Приобрести диплом - это значит избежать продолжительного процесса обучения и сразу перейти к достижению своих целей: к поступлению в университет или к началу трудовой карьеры.
    http://images.google.st/url?q=https://rudiplomista.com
    http://toolbarqueries.google.fr/url?sa=t&url=https://premialnie-diplomik.com
    https://image.google.bs/url?q=https://rudiplomista.com
    https://images.google.cat/url?sa=t&url=https://lands-diploma.com
    https://www.google.co.ma/url?sa=t&url=https://lands-diploma.com

  • IsmaelDoolo
    IsmaelDoolo

    Сегодня, когда диплом - это начало успешной карьеры в любом направлении, многие ищут максимально быстрый и простой путь получения образования. Факт наличия официального документа об образовании сложно переоценить. Ведь диплом открывает дверь перед людьми, желающими вступить в профессиональное сообщество или учиться в высшем учебном заведении.
    Наша компания предлагает оперативно получить этот важный документ. Вы можете заказать диплом старого или нового образца, и это является удачным решением для всех, кто не смог завершить образование или потерял документ. Каждый диплом изготавливается аккуратно, с максимальным вниманием к мельчайшим нюансам. На выходе вы сможете получить документ, максимально соответствующий оригиналу.
    Превосходство данного подхода заключается не только в том, что можно оперативно получить свой диплом. Весь процесс организован комфортно и легко, с профессиональной поддержкой. Начав от выбора подходящего образца до консультации по заполнению персональной информации и доставки по стране — все под полным контролем квалифицированных мастеров.
    В итоге, для всех, кто пытается найти быстрый и простой способ получить необходимый документ, наша компания предлагает отличное решение. Приобрести диплом - значит избежать долгого обучения и не теряя времени переходить к достижению своих целей: к поступлению в ВУЗ или к началу удачной карьеры.
    https://www.google.so/url?sa=t&url=https://premialnie-diplomik.com
    https://maps.google.fi/url?q=https://rudiplomista.com
    https://images.google.com.gi/url?sa=t&url=https://premialnie-diplomik.com
    https://maps.google.la/url?q=https://rudiplomista.com
    https://images.google.so/url?q=https://rudiplomista.com

  • Lewisweedo
    Lewisweedo

    В нашем обществе, где диплом становится началом удачной карьеры в любом направлении, многие ищут максимально быстрый путь получения образования. Необходимость наличия официального документа об образовании переоценить попросту невозможно. Ведь диплом открывает дверь перед всеми, кто хочет начать профессиональную деятельность или продолжить обучение в университете.
    Предлагаем быстро получить этот важный документ. Вы можете заказать диплом, что является выгодным решением для человека, который не смог закончить образование, потерял документ или желает исправить плохие оценки. Все дипломы выпускаются аккуратно, с максимальным вниманием ко всем нюансам. В результате вы сможете получить 100% оригинальный документ.
    Преимущества этого подхода состоят не только в том, что можно оперативно получить свой диплом. Весь процесс организовывается комфортно, с нашей поддержкой. Начав от выбора требуемого образца до консультации по заполнению персональной информации и доставки в любой регион России — все под абсолютным контролем наших специалистов.
    Всем, кто пытается найти максимально быстрый способ получения необходимого документа, наша компания предлагает выгодное решение. Заказать диплом - это значит избежать продолжительного процесса обучения и сразу переходить к достижению личных целей: к поступлению в университет или к началу удачной карьеры.
    https://cse.google.com.tr/url?q=https://lands-diploma.com
    http://images.google.com.ag/url?q=https://premialnie-diplomik.com
    https://www.google.tk/url?sa=t&url=https://lands-diploma.com
    https://images.google.as/url?q=https://lands-diploma.com
    https://images.google.co.ls/url?q=https://rudiplomista.com

  • FobertToose
    FobertToose

    В современном мире, где диплом - это начало отличной карьеры в любой отрасли, многие ищут максимально быстрый путь получения образования. Наличие официального документа об образовании переоценить невозможно. Ведь диплом открывает двери перед людьми, стремящимися вступить в сообщество профессионалов или учиться в ВУЗе.
    Наша компания предлагает очень быстро получить этот необходимый документ. Вы имеете возможность приобрести диплом старого или нового образца, что становится отличным решением для всех, кто не смог закончить обучение, потерял документ или желает исправить плохие оценки. Все дипломы производятся аккуратно, с максимальным вниманием ко всем нюансам. В итоге вы сможете получить продукт, 100% соответствующий оригиналу.
    Превосходство такого решения состоит не только в том, что вы быстро получите свой диплом. Процесс организовывается удобно, с профессиональной поддержкой. От выбора нужного образца до точного заполнения личных данных и доставки в любое место страны — все будет находиться под полным контролем опытных специалистов.
    Для тех, кто ищет оперативный способ получить необходимый документ, наша компания готова предложить отличное решение. Заказать диплом - это значит избежать длительного процесса обучения и не теряя времени перейти к достижению собственных целей, будь то поступление в университет или старт удачной карьеры.
    http://maps.google.nl/url?q=https://lands-diploma.com
    https://www.google.it/url?q=https://rudiplomista.com
    https://www.google.as/url?sa=t&url=https://lands-diploma.com
    http://maps.google.com.jm/url?q=https://lands-diploma.com
    http://www.google.gr/url?q=https://rudiplomista.com

  • ShaneWex
    ShaneWex

    В нашем обществе, где диплом - это начало удачной карьеры в любом направлении, многие ищут максимально быстрый путь получения качественного образования. Важность наличия официального документа сложно переоценить. Ведь диплом открывает дверь перед каждым человеком, желающим начать профессиональную деятельность или продолжить обучение в высшем учебном заведении.
    Наша компания предлагает оперативно получить любой необходимый документ. Вы можете приобрести диплом нового или старого образца, и это будет выгодным решением для человека, который не смог закончить обучение или потерял документ. Каждый диплом изготавливается с особой аккуратностью, вниманием к мельчайшим нюансам. На выходе вы получите документ, максимально соответствующий оригиналу.
    Плюсы подобного решения состоят не только в том, что можно быстро получить диплом. Весь процесс организовывается удобно, с нашей поддержкой. От выбора нужного образца диплома до грамотного заполнения личных данных и доставки по России — все будет находиться под полным контролем наших специалистов.
    Таким образом, для всех, кто пытается найти максимально быстрый способ получения необходимого документа, наша компания предлагает отличное решение. Купить диплом - это значит избежать длительного процесса обучения и сразу переходить к своим целям: к поступлению в ВУЗ или к началу успешной карьеры.
    http://www.google.gp/url?q=https://premialnie-diplomik.com
    http://maps.google.com.ni/url?sa=t&url=https://premialnie-diplomik.com
    https://maps.google.mv/url?sa=j&rct=j&url=https://premialnie-diplomik.com
    https://images.google.co.za/url?q=https://premialnie-diplomik.com
    https://maps.google.co.za/url?sa=t&url=https://rudiplomista.com

Top
We use cookies to improve our website. By continuing to use this website, you are giving consent to cookies being used. More details…