مجموعه ها

راهنمای هفته به هفته بارداری | دکتر مرجان امینی در تبریز

بارداری یکی از شیرین ترین و هیجان انگیزترین لحظات برای هر مادر و پدری است. بارداری، حس نزدیکی مادر به فرزند، حس زیبای آفرینش و رشد یک کودک مفاهیمی هستند که در این نه ماه رنگ دیگری به خود می گیرند. یکی از بهترین و اولین راه ها برای دانستن نحوه ی رشد کودک در رحم و آماده شدن او برای تولد، مطالعه متون راهنمای هفته به هفته ی بارداری می باشد. به عبارتی وقت آن رسیده تا در مورد تغییرات جسمی خود و فرزندتان شناخت کاملی داشته باشید تا به کمک این آگاهی بارداری سالم و بی خطری را بگذرانید. با سامانه مشاغل تبریز 118 ، سایت ثبت شغل همراه باشید تا با هم این راهنمای هفته به هفته ی بارداری را مرور کنیم. همچنین برای دریافت مشاوره و ویزیت می توانید به صفحه ی دکتر مرجان امینی در تبریز مراجعه نمایید. همچنین برای دسترسی به شماره مطب دکتر مرجان امینی و آدرس مطب دکتر مرجان امینی در تبریز، از گروه بندی پزشکی و سلامت می توانید اقدام نمایید.

راهنمای هفته به هفته بارداری

سه ماه اول

سه ماه اول از بارداری، مرحله ای است که جنین شکل گیری و رشد پیدا خواهد کرد. می شود گفت پنجاه درصد سختی های بارداری با گذشت این مرحله تمام می شود. پس با حفظ آرامش، تغذیه و رژیم و حفظ سلامت روحی و روانی با کمترین عارضه از این قسمت عبور خواهید کرد. در هفته ی سوم بارداری، جنین به شکل توپی کوچک خواهد بود که بلاستوسیست نام دارد. این توپ کوچک از چند سلول تشکیل شده که در حال تکثیر در دیواره ی رحم شما خواهد بود. سلول های وسط این توپ، در هفته های پیش رو، جنین شما را به وجود خواهند آورد و سلول های بیرونی آن تبدیل به جفت خواهند شد. جفت را می شناسید که؟ همان ارگان حیاتی که اکسیژن و مواد مغذی را به کودک شما می رساند و مواد زاید را دفع می کند. اکسیژن و مواد مغذی، از طریق یک سیستم گردشی که از تونل های ریزی تشکیل شده اکسیژن و مواد مغذی را به جنین می رساند. این تونلها به رگ های خونی دیواره ی رحم متصل هستند. مواد زائد هم تا زمان تشکیل جفت از این قسمت دفع می شود.

از هفته ی ششم، جنین شما را تقریبا می شود هم اندازه ی یک عدس دانست که ابعادی بین 5 الی 8 میلی متر و وزنی حدود 0.28 گرم خواهد داشت. در این زمان، اولین نشانه های رشد و به تشکیل چشم دیده میشود. دست و پاهای کوچک او به شکل زایده های کوچک جوانه می زند و قلب جنین، در این هفته در هر دقیقه تقریبا 150 بار می تپد! برای راهنمایی دقیق تر در مورد راهنمای هفته به هفته بارداری خود می توانید با مراجعه به مطب دکتر مرجان امینی در تبریز یا شماره مطب دکتر مرجان امینی تماس حاصل فرموده و برای ویزیت اقدام نمایید. جنین شما در طی هفته ی ششم، شامل 14 سومایت یا زایده مانندی خواهد بود که این زایده ها در آینده تبدیل به ماهیچه های اسکلتی و ستون فقرات او می شود. به مرور دو حلقه ی برآمده در دو سوی جمجمه شکل خواهد گرفت که در آینده با رشد شکاف پلک ها تبدیل به چشم خواهد شد.

کم کم مسیر های داخلی گوش داخلی شروع به رشد خواهند کرد. سلول های کبدی، قبل از بقیه سیستم گوارش شکل می گیرند و جوانه های کوچک دست و پاها، قابل دیدن خواهند شد. حتما خواندنش برایتان بسیار لذت بخش خواهد بود اگر بگوییم، اولین لایه های ظریف و نازک پوست بدن جنین شما هم در این هفته به وجود می آید. کم کم اتفاقات بسیاری داخل رحم شما می افتد. مثلا رشد قلب به حدی می رسد که به دو قسمت راست و چپ تقسیم می شود. گفتیم میانگین ضربان قلبش چیزی در حدود 150 بار در هر دقیقه است و این میزان تپش چیزی دوبرابر تپش عادی قلب شماست. در این مرحله، گاهی اوقات دستگاه سونوگرافی موفق به دریافت ضربان قلب می شود. قلب جنین در جریان است، اما هنوز سیستم گردش خون کاملی تشکیل نشده. اکنون، مقداری از مواد مغذی مورد نیاز جنین، از جفت تامین می شود، اما نه کاملا و هنوز آن کیسه ی زرده مسئولیت رساندن مواد مغذی به جنین را دارد.

 

دکتر مرجان امینی در تبریز

 

سه ماه دوم

روند تغییرات بدنی شما، از هفته ی چهاردهم یا به عبارتی از سه ماه دوم بارداری واضح تر خواهد شد. اندام بدن کم کم شروع به شکل گیری می کند و در پایان سه ماه دوم، قادر خواهد بود به صدای دلنشین مادرش گوش دهد. با توجه به عوارض بارداری، رعایت سبک زندگی سالم، تغذیه و مدیتیشن، روابط سالم و غیرتنش زا، معاینات منظم و آزمایش های لازم به شما کمک خواهد کرد تا بارداری طبیعی، سالم و لذت بخشی را تجربه کنید.

در هفته ی هفدهم، جنین به اندازه ی یک گلابی رسیده است و در حالت جمع شده قرار دارد. نهایتا از سر تا انتهای لگن، در حدود 14 سانتی متر خواهد بود. از هفته ی هفدهم رشد و افزایش وزن سرعت بیشتری می گیرد. یک سوم وزن جنین در هفته ی هفدهم اضافه می شود و چیزی حدود 150 گرم وزن دارد. کم کم اندازه ی سر و بدن متناسب می شود. با وجود افزایش وزن، افزایش چربی چندانی ندارد؛ پوستش هم چروکیده است چون بدن چربی کافی برای پر کردن لایه های زیرین پوست را ندارد. جنین شما از این هفته شروع به ذخیره ی چربی می کند و این چربی ها برای تولید انرژی و گرم نگه داشتن کودک برای بعد از تولد الزامی است.

از سه ماه دوم بارداری، با اینکه پلک ها هنوز بسته هستند، جنین می تواند کره ی چشم را حرکت دهد؛ تشکیل جوانه های چشایی در دهان او آغاز می شود. پوست هنوز نازک و بسیار شفاف است. کم کم غدد تعریق روی پوست تشکیل می شد؛ طول و ضخامت بند ناف افزایش می یابد، تا جایی که ممکن است برخی از جنین ها، آن را چک بزنند تا در دست بگیرند. البته اصلا جای نگرانی ندارد، هرگز این فشار به حدی نخواهد بود که مانع رسیدن اکسیژن و مواد غذایی به او شود.

در سه ماه دوم، جنین روزانه یک لیتر مایع آمنیوتیک می بلعد که علاوه بر رشد سایر قسمتها، به رشد کیسه های هوایی ریسه او کمک خواهد کرد. غضروف های نرم او در حال تبدیل شدن به استخوان است، اما هنوز منعطف و نرم خواهد بود تا خروج کودک از کانال زایمان راحتتر صورت گیرد. از این مرحله، نوزاد ورزش کردن را شروع می کند؛ لگد زدن، مشت زدن، گردش در اطراف رحم آغازمی شود تا مفاصل کودک کاملا شکل بگیرد، تپش قلب افزایش می باید و ضربان به حدی می رسد که با چسباندن گوشی پزشکی به شکم، می توانید آن را بشنوید! اگر نیاز به مشاوره یا ویزیت شدن دارید، می توانید با شماره مطب دکتر مرجان امینی، یا آدرس مطب دکتر مرجان امینی در تبریز مراجعه کرده و از راهنمایی های دکتر مرجان امینی زنان زایمان تبریز، بهره ببرید.

 

دکتر مرجان امینی تبریز زنان زایمان

 

سه ماه سوم

از هفته ی 28 بارداری، یا به عبارتی سه ماه سوم تغییرات بدنی مادر به طور کامل مشهود خواهد شد و رشد کودک هم کاملتر؛ شما به زمان زایمان نزدیک تر می شوید. تغییرات فیزیکی، روحی، هورمونی و ... در بدن شما، نیازمند خودمراقبتی های جدی و مداوم خواهد بود تا از علائم غیرعادی و خطرساز دور باشید و در صورت لزوم اقدامات لازم را انجام دهید.

در هفته ی بیست و هشتم، کودک در حالت جمع شده ی خود به اندازه ی نارگیل است و از سر تا پا چیزی در حدود 37 سانتی متر طول خواهد داشت. وزن به حدود یک کیلوگرم می رسد. چربی بدن تا 3 درصد افزایش یافته، پاهای او به اندازه ی حدودا 5.5 سانتی متر می رسد. کره ی چشم کاملا حرکت می کند، دندان ها زیر لثه تشکیل شده اند. حالا طول و قطر موها در حال افزایش است.

کم کم متوجه چرخه ی زمانی فعالیت های کودک خود می شوید. می فهمید کی فعال است و حرکت می کند، و می فهمید کی فعال نیست و خواب است! حالا کم کم کودکتان الگوی خواب و بیداری خاص خودش را دارد به دست می آورد. هر چند ممکن است با الگوی خواب و بیداری شما یکی نباشد! شما در حال تلاش برای خوابیدن هستید در صورتی که کودک در حال فعالیت و بازیگوشی در حریم امن خود است. معمولا در سه ماه سوم بارداری، حرکات سریع چشم در هنگام خواب، اتفاق می افتد که نشانگر خواب دیدن کودک شما است. مغز جنین، با تشکیل میلیاردها سلول عصبی به رشد خود ادامه می دهد. اندام هایی چون کبد و ریه در حال تکامل هستند. آخرین و کافی ترین رشد عصب های محیطی در اطراف ریه، شانس جنین برای تنفس و بقا در خارج در رحم را فراهم می کند. مویرگ های کوچک و ظریفی اطراف رحم شما شکل می گیرد که به دلیل افزایش نیاز کودک به خون است. پادتن های خونی شما، به کمک جنین می آید و خون بیشتری برای بقای کودک در خارج از رحم منتقل می کند.

هر چه به هفته های آخر و سی و سوم بارداری می رسیم، کودک به اندازه ی یک آناناس می رسد. قدش تا حدود 44 سانتی متر، وزنش تا 2 کیلوگرم خواهد رسید. استخوان هایی که قبلا منعطف تر بودند، حالا رو به محکم تر شدن می گذارند و تبدیل به استخوان های سختی می شوند. تنها استثنای جنین، استخوان های جمجمه ی اوست که همچنان مجزا از هم و نرم باقی خواهد ماند تا هنگام زایمان، به راحتی از مسیر کانال زایمان بیرون آید. در هفته های آخر بارداری، مغز و سیستم عصبی فرزند شما، کاملا تکامل پیدا کرده و برای زندگی در جهان خارج آماده است. کم کم فضای زندگی در داخل رحم برای جنین محدود شده و دست و پاهایش جمع تر می شوند. به دلیل تنگ تر شدن جای کودک، احتمال اینکه حرکاتش را به وضوح ماه های قبل احساس نکنید طبیعی است. در هفته ی سی و سوم بارداری، پاهای کودک به سمت لگن مادر است؛ با اینکه همیشه تا آخرین لحظه وضعیت قرارگیری کودک در رحم متغیر است، ممکن است برخی دیگر آماده ی تولد باشند و سر رو به پایینی داشته باشند.

شما با مقاله ای در مورد راهنمای هفته به هفته بارداری و اینکه هر هفته چه اتفاقی برای کودک شما می افتد با ما همراه بودید. با سپاسگذاری صمیمانه از توجه شما، اعلام می داریم سامانه مشاغل تبریز 118 در حوزه لیست پزشکان زنان زایمان تبریز فعال بوده و می توانید برای ایجاد هر گونه ارتباط با هر کدام از پزشکان این حوزه، به گروه بندی مربوطه مراجعه نمایید. یا برای ایجاد ارتباط با دکتر مرجان امینی تبریز، به صفحه ی ایشان مراجعه و از طریق شماره مطب دکتر مرجان امینی یا آدرس مطب دکتر مرجان امینی در تبریز از ایشان درخواست ویزیت و راهنمایی کنید. برایتان یک تجربه بارداری دلنشین و سالم با کمترین مشکل و ناراحتی هم برای شما، هم برای فرزندتان آرزومندیم.

خواندن 6427 دفعه

نظرها

  • VlasovOscarsmsRoR
    VlasovOscarsmsRoR

    Interacting via response forms is an eloquent demonstration of modern business communication, integrating the top of judgment and innovation. This approach provides companies a direct line to their consumers, enabling them to grasp the subtleties of user experience, collect helpful feedback, and, above all, show that they are actively attending. Instead navigating the jammed scene of emails and marketing messages, feedback forms offer a streamlined space, paving the way for genuine dialogue and more committed conversations.

    Moreover, sending messages to feedback forms is a testament to a brand's devotion to ongoing improvement. Rather of working in a vacuum, companies get an priceless perspective into their consumers' minds, unveiling opportunities for development, enhancement, and building firmer relationships. As consumer needs transform, this reciprocal communication channel confirms that businesses remain not only applicable but deeply tied to their viewer's ever-changing likes and fears. In the big design of things, it's not just about amassing feedback; it's about nurturing faith and cementing relationships that withstand the trial of time.



    Telegram: @xrumers
    https://XRumer.art
    Skype: XRumer.pro

  • StephenNaf
    StephenNaf

    Добрый день всем!
    Хотите купить диплом Вуза недорого и получить его почтой без предоплаты? Мы можем помочь вам сделать это.
    http://saksx-attestats.ru/
    Купите диплом в России с доставкой и гарантией подлинности только у нас по самой выгодной цене.
    Получите российский диплом по доступной цене с гарантией прохождения проверок и доставкой в любой город РФ без предоплаты.

  • Pedrobleby
    Pedrobleby

    http://babyboo.maxbb.ru/topic237.html?&p=11321 - - Таков способ завладеть официальный удостоверение по окончании образовательного учреждения. Диплом раскрывает пути к дополнительным карьерным перспективам и карьерному развитию.

  • Tommyinwah
    Tommyinwah

    Получение диплома по высшему образованию является важным шагом в судьбе многочисленных индивидуумов, позволяя перспективы в новым возможностям и перспективам.
    Тем не менее, вовсе не всегда обучение в университете доступно или соответствует по разным причинам.
    В таких обстоятельствах задание где приобрести аттестат, превращается существенным.
    Нынешние технологические достижения и виртуальный рынок предлагают различные альтернативы для достижения сертификата, однако важно выбирать проверенных поставщиков, обеспечивающих качественное исполнение и достоверность документа.
    При наличии выборе следует замечать не только на цену, но также на представление поставщика, мнения покупателей и возможность получения консультации.
    http://onlinekinofun.ru/plyusyi-i-minusyi-priobreteniya-diploma купить диплом РІ великих луках - подразумевает инвестировать в свое свое будущее, поэтому отбор поставщика следует подходить ответственно.

  • Dichaelhycle
    Dichaelhycle

    Добрый день всем!
    Закажите диплом ВУЗа по выгодной цене с доставкой в любой регион России без предоплаты и с полной уверенностью в его законности!
    http://russa24-attestats.com/

  • GregoryOvalk
    GregoryOvalk

    Достижение аттестата по высшему образованию представляется значимым действием в судьбе большого числа индивидуумов, обеспечивая возможности в перспективным перспективам и перспективам.
    Впрочем, вовсе не постоянно обучение в университете доступен или удовлетворяет по разным причинам.
    При таких ситуациях задание о том, где купить диплом, делается существенным.
    Современные технологии и виртуальный рынок предоставляют различные пути для приобретения бумаги, но важно отбирать надежных дистрибьюторов, гарантирующих качественное исполнение и достоверность диплома.
    При наличии выборе нужно обращать внимание не только в стоимость, но и на имидж поставщика, мнения заказчиков и получения консультации.
    Купить диплом колледжа РІ казани - означает инвестировать в свое будущее, поэтому выбор поставщика рекомендуется рассматривать серьезно.

  • WilliamShelf
    WilliamShelf

    Купить диплом гознак официально постановляется проблемой для массы, кому сталкивается со потребностью получить документальное свидетельство об учебе.
    Современные технологии или расцвет онлайн рынка дают возможность найти много возможностей для покупки документа.
    Однако, выбор проверенного поставщика делается ключевым моментом такого дела.
    Некоторые компании продают создание аттестатов с минимальными затратами со стороны заказчика, однако не качественные характеристики таких бумаг удовлетворяет требованиям.
    Следует выбирать проверенные и рекомендуемые источники, где именно возможно заказать свидетельство с засвидетельствованным качественными характеристиками или подлинностью.
    В то же время, стоит замечать не лишь стоимость, и представление продавца, отзывы пользователей или возможность получить консультацию перед покупкой.
    Адекватный выбор позволит избежать неблагоприятных последствий или ассигурирует уверенность в имеющейся необходимого для решения задачи свидетельства.

  • Stephenbic
  • RobertFeere
  • Yeezy Boost 350 V2 Bred Reps
    Yeezy Boost 350 V2 Bred Reps

    }{When deciding your style, try to find the appropriate fit for your personality. First of all, no one in this world is perfect. If you focus on perfection, you lose the freedom to be yourself. Amazing and memorable styles have come from models and celebrities who purposely leave something that isn't finished, such as wearing a messy ponytail or a bedhead look.

Top
We use cookies to improve our website. By continuing to use this website, you are giving consent to cookies being used. More details…