شهرک تخصصی کفش و کیف تبریز، حمایت از تولید کننده

ایجاد شهرک تخصصی کفش و کیف و اصناف وابسته تبریز حمایت عملی از تولید کننده است

استاندار آذربایجان شرقی، مجید خدابخش، روز یکشنبه 8 مهر97، در آیین واگذاری اسناد واحدهای شهرک صنعتی تخصصی کفش، کیف و اصناف وابسته تبریز، با اشاره به جایگاه کفش تبریز در تاریخ، بیان داشت: تمرکز اصناف در یک شهرک تخصصی راهکار مناسبی برای رشد و توسعه است. بنابراین با توجه به اقدام های خوبی که در این صنعت انجام شده بطور مطمئن به اهداف تعیین شده خواهیم رسید. وی با بیان این که وظیفه مسئولان، حمایت کامل از صنعت کفش تبریز است، افزود: ایجاد شهرک تخصصی کفش بهترین فرصت برای پشتیبانی از این صنف است و این که قدم های مثبتی در زمینه توسعه صنعت کفش در استان برداشته شده است. ارتباط انجمن صنفی کفش تبریز با کشور ایتالیا اقدام بسیار خوبی است زیرا که در جریان این ارتباط کاری علاوه بر ارائه آموزش های لازم، با تجهیزاتی که در اختیار تولیدکنندگان قرار می گیرد از کیفیت چرم اطمینان حاصل می شود.

شهرک تخصصی کفش تبریز
ایجاد شهرک تخصصی کفش تبریز، حمایت از تولید کننده است

استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: پس از سفر رئیس جمهور به تبریز جلسات متعددی با همکاری انجمن صنفی کیف و کفش، اتحادیه کفش تبریز و وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد که با پیگیری های مستمر اقدام های خوبی در زمینه احداث شهرک صنعتی کفش تبریز انجام شد.

خدابخش افزود: مزیت ایجاد شهرک صنعتی کفش تبریز این است که بخش خصوصی این کار را شروع کرده و در این زمینه به عنوان مسئولان دولتی موظف به حمایت از این بخش هستیم زیرا که صنعت کفش یکی از صنایع مهم استان آذربایجان شرقی بویژه تبریز است.

وی تمرکز اصناف در یک شهرک تخصصی را به نفع تولیدکنندگان دانست و گفت: در دنیا، بهای تمام شده محصولات در واحدهای تولیدی، نقش اصلی را ایفا می کند، بنابراین ایجاد زنجیره تولید، برندسازی و بسته بندی مناسب، موجب کاهش بهای تمام شده خواهد شد.

در تبریز حدود 50 واحد صنعتی، بیش از 3 هزار واحد کوچک و متوسط تولیدی و بیش از یک‌هزار و 500 واحد در بخش فروش و فروشگاه کفش و 300 واحد خدماتی کفش در تبریز فعالیت می‌کنند.

بیش از 40 هزار نفر در صنعت کفش تبریز فعالند و این شهر با بیش از 80 تا 90 میلیون جفت تولید سالانه 60 درصد تولید کشور را به خود اختصاص داده است.

بزرگترین سامانه مشاغل تبریز مفتخر است که در معرفی واحدهای تولیدی بویژه کفش و کیف و اصناف و فروشگاه کفش و کیف تبریز به عموم، گام برمی‌دارد.