2 تکلیف وزارت کار در قبال بیکاری کارگران بنگاه‌های مشکل دار

تبریز 118، بزرگترین سامانه مشاغل تبریز، به اطلاع می‌رساند، مدیر کل حمایت از پایداری مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار اظهار داشت: در بخش صیانت از نیروی کار، اگر بنگاهی با ریزش نیروی کار مواجه شد، کارگران تحت پوشش بیمه بیکاری قرار می گیرند، به این ترتیب که اگر کارگری بدون میل و اراده از کار بیکار شود در صورتیکه مشمول قانون کار و تامین اجتماعی باشد، برای کارگران مجرد حداقل ۶ ماه و حداکثر ۳۶ ماه و برای کارگران متاهل حداقل ۱۲ماه و حداکثر ۵۰ماه مقرری بیمه بیکاری پرداخت می شود.

دو تکلیف وزارت کار در قبال بیکاری کارگران بنگاه‌های مشکل دار

یاوری درباره میزان مقرری بیمه بیکاری نیز گفت: طبق قانون مقرری بیمه نباید از حداقل مزد مصوب شورای عالی کار کمتر و از ۸۰ درصد مزد کارگر در آخرین ماه اشتغال وی بیشتر باشد.

وی افزود: بنابراین کارگران بنگاه‌های اقتصادی و اصناف که مشکلات آنها حل نشده باقی بماند، تحت پوشش بیمه بیکاری قرار می‌گیرند و به نسبت سابقه ای که دارند از بیمه بیکاری برخوردار می شوند. ضمن اینکه در مدت مقرری بگیری بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است اشتغالی مناسب یا استخدام مرتبط با شغل کارگر بیکار شده، برای وی مهیا کند.

وی ادامه داد: کارگرانی که کمتر از ۶ ماه سابقه داشته باشند مشمول دریافت مقرری بیمه بیکاری نمی شوند مگر اینکه این کارگران در اثر حوادث غیرمترقبه و قهریه مانند سیل، زلزله و آتش سازی بیکار شده باشند.

مدیر کل حمایت از پایداری مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار، همچنین در پاسخ به این سوال که به دلیل مشکلات بنگاه‌های اقتصادی در شرایط فعلی و احتمال تعدیل نیرو اقدام فوری در دستور کار قرار دارد؟ گفت: در این خصوص باید جلسات بررسی و حل و فصل بنگاه‌های اقتصادی را هر چه سریعتر و به صورت روزانه برگزار کنیم که این درخواست هفته گذشته به ستاد تسهیل و رفع موانع تولید ارائه شده است.

یاوری تاکید کرد: البته وظیفه وزارت کار در شناسایی بنگاه های مشکل دار صیانت از نیروی کار است اما در کنار آن خود را مکلف می دانیم با ورود دستگاه‌های مرتبط به مشکلات آنها با هم افزایی بین دستگاهی رسیدگی کنیم.

وی با تاکید بر اینکه قطعا مشکل مشاغل وجود دارد و نمی‌توان آن را کتمان کرد، گفت: در صدد هستیم با اتخاذ راهکارها و تدابیر مناسب چالش‌ها و مشکلات کارگران و بنگاه‌های اقتصادی به حداقل ممکن کاهش پیدا کند.

پیشنهاد مدیر سایت

*برخی از مطالب شاخص سایت*
.

.

جهت مشاهده اطلاعات شغل کلیک کنید

.

.

جهت مشاهده اطلاعات بیشتر کلیک کنید

.

.

جهت مشاهده اطلاعات کامل آگهی کلیک کنید

.

.

جهت مشاهده متن کامل کلیک کنید

 طراحان باهر جوان بارمان تبریز،سامانه مشاغل تبریز (تمام حقوق این سایت و اطلاعات موجود در آن نزد مالک محفوظ بوده و هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد)

این سایت در ساماندهی سایت های ایرانی ثبت شده و دارای نماد اعتماد می باشد.