مشاغل منتخب آذربایجان شرقی در طرح تکاپو کدامند؟

مشاغل منتخب استان‌ آذربایجان شرقی از جمله تبریز در طرح تکاپو 

طرح توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار (تکاپو) طی چند سال گذشته با هدف شناسایی ظرفیت‌های اشتغال در اصناف و مشاغل هر استان آغاز شد، که خلاصه مطالعات استانی این طرح با «تحلیل آموزش عالی و اشتغال» حول سه محور، استخراج ظرفیت‌های اشتغال و مشاغل به تفکیک هر استان و به تناسب ظرفیت های نیروی کار، شرایط زیست محیطی و سایر شاخص‌های استانی و ملی، در همراهی با اتاق اصناف می‌باشد.

طرح توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار (تکاپو)

با توجه به اینکه نیاز بازار کار هر استان متغیر است، در قالب طرح توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار رسته های منتخب و اولویت دار ۳۱ استان کشور شناسایی شد، تا تمام مداخلات توسعه ای و سیاست های اشتغالزایی در هر استان معطوف و متمرکز بر ظرفیت همان استان باشد. بر همین اساس رسته های دارای اولویت و منتخب استانی به تفکیک در هر استان استخراج شده است.

از سوی دیگر با توجه به میزان تطابق پذیری بسیار پایین آموزش‌های رسمی و غیررسمی کشور با نیاز بازار کسب و کار، رشته های مورد نیاز آموزش عالی (آموزش های رسمی و دانشگاهی) در هر استان و همچنین آموزش های مهارتی مورد نیاز (آموزش های غیررسمی و فنی و حرفه ای) در قالب طرح تکاپو، به تفکیک هر استان نیز استخراج شده است.

با توجه به تحلیل‌های صورت گرفته و با در نظر گرفتن شاخص‌های اشتغال، درآمد، اثرات زیست محیطی، مصرف انرژی، میزان توسعه پذیری رسته، پتانسیل ارتقاء، مزیت رقابتی و روابط بین رسته‌ای، توجه به مشاغل کوچک و خانگی، توسعه بخش کشاورزی، گردشگری، ارتباطات، بخش معدن، صنعت و صنایع و فناوری های نوین از جمله زمینه هایی هستند که ظرفیت های مناسبی برای ایجاد اشتغال و ایجاد تحرک در اقتصاد دارند.

در گزارش پیش رو، ظرفیت های اشتغال مشاغل و اصناف استان آذربایجان شرقی من‌جمله تبریز، به استناد طرح توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار (تکاپو) مورد اشاره قرار گرفته است.

رسته‌های اولویت‌دار استان آذربایجان شرقی:

۱. صنایع دستی (فرش دستباف)

۲. رسته تولیدی کفش و فرآوری های چرم و عرضه محصولات

۳. رسته گردشگری

۴. تولید مبلمان و مصنوعات چوبی

۵. تولید پوشاک

۶. تولید نرم افزار و ارائه خدمات فناوری اطلاعات

۷. رسته آجیل و خشکبار

۸. تولید و فرآوری انگور

۹. حمل و نقل باری و لجستیک

۱۰. تأمین قطعات و مجموعه های خودرو

۱۱. پرورش و فرآوری طیور و زنبورداری

۱۲. تولید و فرآوری میوه های هسته دار و دانه دار (باغداری و صنایع تبدیلی)

نام رسته‌های منتخب و اشتغال پیشبینی شده در طرح تکاپو
نام رسته‌های منتخب و اشتغال پیشبینی شده در طرح تکاپو

پیشنهاد مدیر سایت

*برخی از مطالب شاخص سایت*
.

.

جهت مشاهده اطلاعات شغل کلیک کنید

.

.

جهت مشاهده اطلاعات بیشتر کلیک کنید

.

.

جهت مشاهده اطلاعات کامل آگهی کلیک کنید

.

.

جهت مشاهده متن کامل کلیک کنید

 طراحان باهر جوان بارمان تبریز،سامانه مشاغل تبریز (تمام حقوق این سایت و اطلاعات موجود در آن نزد مالک محفوظ بوده و هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد)

این سایت در ساماندهی سایت های ایرانی ثبت شده و دارای نماد اعتماد می باشد.