روز سرباز چه روزی است؟

روز سرباز دومین روز از هفته دفاع مقدس است.

رئیس اداره انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح در پیامی با گرامیداشت روز سرباز، شهادت تعدادی از مردم،‌ نیروهای مسلح و خصوصاً سربازان در حمله تروریستی اهواز و در ماه محرم را تسلیت گفت.

پیام تسلیت به مناسبت حمله تروریستی در اهواز و روز سرباز
پیام تسلیت به مناسبت حمله تروریستی در اهواز و روز سرباز

به دنبال حمله تروریستی به محل برگزاری رژه نیروهای مسلح و شهادت تعدادی از مردم، سربازان و نیروهای مسلح در این حمله تروریستی، سردار موسی کمالی، رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح در پیامی، این حادثه تروریستی را محکوم و شهادت این عزیزان و به خصوص سربازان نیروهای مسلح را همزمان با روز بزرگداشت سرباز (اول مهر) را تسلیت گفت.

امروز تعدادی از سربازان سرزمین اسلامی ما توسط یزیدیان زمان به خاک خون کشیده شدند که بدینوسیله این پرواز خونین را به خانواده‌های آنان و خانواده بزرگ سربازان کشور تبریک و تهنیت عرض میکنم.

وی همچنین به مناسیت روز سرباز اعلام کرد:‌ حراست از عزت، امنیت، استقلال، تمامیت ارضی، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، جان، مال و نوامیس مردم وظیفه دینی و ملی هر فرد ایرانی است و در اجرای این وظیفه، همه اتباع ذکور جمهوری اسلامی ایران مکلف به انجام خدمت وظیفه عمومی هستند.

کارکنان وظیفه یکی از ارکان و ستون نیروهای مسلح محسوب شده و اجرای بخش عظیمی از وظایف نیروهای مسلح بر دوش این قشر از جوانان کشور است؛ جوانان برومند سرباز، این ایثارگران مدافع حریم امنیت کشور در هشت سال دفاع مقدس با حضور فعال و چشمگیر خود در کسوت مقدس سربازی آمادگی خود را برای دفاع از کیان اسلام عزیز و میهن اسلامی به منصه ظهور رسانده و با تقدیم هزاران شهید و جانباز، امنیت و آرامش را برای ملت شریف و فداکار ایران به ارمغان آورده‌اند.

لذا بر همه لازم است که یکم مهرماه روز دوم هفته دفاع مقدس که به عنوان روز سرباز نامگذاری شده است، از تلاش‌های خالصانه عزیزان سرباز در دوران دفاع مقدس و سربازان فعلی که راه پدران خود را ادامه می‌دهند تقدیر و تشکر شود.

در این روز همه نیروهای مسلح برای پاسداشت مقام شامخ سرباز بسیج می‌شوند و در همه یگان‌ها با برگزاری مراسم‌های مختلف،‌ روز سرباز را گرامی می‌دارند.

در این رابطه، تبریز 118 بزرگترین سامانه مشاغل تبریز نیز انزجار خود را از این حادثه خشونت‌بار تروریستی  اعلام داشته و به مردم ایران تسلیت عرض می‌نماید.