بزرگداشت هفته دفاع مقدس- تالار پروانه

 

مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس

31 شهریور تا 6مهر ماه

بی تردید، مقدس ترین جهاد، جهادی است که به عنوان دفاع از حقوق انسانی صورت گرفته باشد. در جنگ تحمیلی، رژیم بعث عراق، جنگی ناخواسته را به کشور ما تحمیل کرد و با نادیده گرفتن استقلال سرزمین ما به ایران اسلامی حمله‌ور شد. از این رو، مردم غیرتمند ایران، در دفاعی مقدس، از حق خود که دفاع از استقلال سرزمین و هویت دینی ـ ملی خود بود، دفاع کردند. براین اساس ۳۱ شهریور مصادف با سالروز شروع جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعث عراق علیه جمهوری اسلامی ایران، به عنوان آغاز هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است و  از ۳۱ شهریور تا 6 مهر ادامه دارد.

هفته دفاع مقدس
گرامیداشت هفته دفاع مقدس

همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس، رژه نیروهای مسلح در تمامی شهرستان‌های آذربایجان شرقی و بویژه در تبریز برگزار می شود. عناوین برنامه های این هفته عبارتند از «علم و فناوری و تجلیل از سربازان نخبه»، «همبستگی و دفاع ملی»، «انقلاب اسلامی مردم سالاری دینی»، «اقتصاد مقاومتی تولید ملی»، «شهیدان ایثارگران و فخرآفرینان»، «ولایتمداری زنان و خانواده» و «فرماندهان و عزت مداران و پیشکسوتان».

برپایی نمایشگاه دفاع مقدس، نواختن زنگ مقاومت و ایثار در مدارس شاهد، برگزاری مسابقه خاطره‌نویسی در کانون‌های پرورشی، برگزاری یادواره‌های شهدا، مراسم غبار روبی مزار شهدای استان، برگزاری همایش فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس، از جمله برنامه های این هفته هستند.

از دیگر برنامه های این هفته که با ماه محرم مصادف شده است، دیدار با خانواده معظم شهدا در طول هفته دفاع مقدس، برگزاری دومین یادواره ۲۶۹ زن شهید، برگزاری مسابقات متنوع ورزشی و برپایی نمایشگاه‌های دفاع مقدس در سطح مدارس و دانشگاه‌ها در آذربایجان شرقی است. در ضمن، محل برگزاری نمایشگاه دفاع مقدس در مجموعه پارک شمیم پایداری خواهد بود.

لازم به ذکر است که در تهران، در باغ موزه‌ دفاع مقدس، به یاد شهدای هشت سال جنگ تحمیلی و نیز معرفی فرماندهان شهید و شاهدی که با رشادتها و جان فشانی‌های خود توانستند نور پر فروغ اسلام را برای همیشه در این سرزمین جاودانه نگه دارند، بخشی وجود دارد به نام تالار پروانه‌ها. این  مجموعه، تنها تالار باغ موزه دفاع مقدس است که جنبه موزه‌ای و حجمی دارد . هدف از بر پایی چنین فضایی پاسداشت مقام شامخ شهدا و موثرین دوران دفاع مقدس می باشد.

 هفته دفاع مقدس
باغ موزه دفاع مقدس تهران- تالار پروانه
هفته دفاع مقدس
باغ موزه دفاع مقدس تهران- تالار پروانه