موزه مشاغل تبریز کجاست؟

موزه بازار و مشاغل تبریز            

موزه بازار و مشاغل تبریز، اولین موزه تخصصی بازار، یکی از منحصربفردترین موزه‌های کشور می‌باشد که توسط شهرداری منطقه هشت تبریز در مجاورت بازار تاریخی تبریز و در محل یخچال تاریخی صادقیه، احداث شده است. 

موزه مشاغل تبریز
موزه مشاغل تبریز

این موزه که در 21 اردیبهشت سال 1396 افتتاح گردیده است، شامل تمام اشیاء بکار رفته در مشاغل سنتی و اصناف تبریز است که در سه طبقه مجزا، بخشی از زیبایی‌های فرهنگی، ظرائف هنری و آداب و رسوم تبریز قدیم را در خود گنجانده است.

یک طبقه از این مجموعه با حجره‌های صنوف مختلف به موزه مشاغل تبریز در بازار  قدیم و دو طبقه آن به نمایشگاه تصاویر تاریخی تبریز و نمایشگاه فرش تبریز اختصاص یافته است. سینمای تخصصی موزه از دیگر بخش‌های این موزه جذاب است که امکان آشنایی بازدیدکنندگان با تصاویر و مستندهای خاطره‌انگیز از بازار را فراهم می‌کند. در این موزه ۱۱ غرفه وجود دارد که به معرفی مشاغل تبریز که درحال‌فراموشی هستند، می‌پردازد که از آن جمله می‌توان به آهنگری، عطاری، عکاسی سنتی، نجاری، تلگراف خانه، بقالی و بنکداری، بزازی و پارچه فروشی و دواخانه اشاره کرد. در طبقه منفی دو این مجموعه، سینمای موزه بازار دایر شده است که بازدید کنندگان از این موزه در پایان با حضور در این سالن به تماشای تصاویر و کلیپ‌هایی از اماکن و عناصر بازار تاریخی تبریز خواهند پرداخت.

موزه مشاغل تبریز
موزه مشاغل تبریز
موزه مشاغل تبریز- بخش فرش
موزه مشاغل تبریز- بخش فرش 
موزه مشاغل تبریز- سینما
موزه مشاغل تبریز- سینما

موزه مشاغل تبریز- بخش تصاویر قدیمی
موزه مشاغل تبریز- بخش تصاویر قدیمی

پیشنهاد مدیر سایت

*برخی از مطالب شاخص سایت*
.

.

جهت مشاهده اطلاعات شغل کلیک کنید

.

.

جهت مشاهده اطلاعات بیشتر کلیک کنید

.

.

جهت مشاهده اطلاعات کامل آگهی کلیک کنید

.

.

جهت مشاهده متن کامل کلیک کنید

 طراحان باهر جوان بارمان تبریز،سامانه مشاغل تبریز (تمام حقوق این سایت و اطلاعات موجود در آن نزد مالک محفوظ بوده و هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد)

این سایت در ساماندهی سایت های ایرانی ثبت شده و دارای نماد اعتماد می باشد.