اولین موزه کفش ایران در تبریز

معرفی اولین موزه کفش ایران در تبریز

اولین موزه کفش تبریز شهر اولین‌ها، در قسمت زیرزمین عمارت شهرداری تبریز قرار دارد و محل نمایش کفشهاییاز اقوام و زمان های مختلف و همین‌طور تجهیزات کفاشی ست. این موزه در روز سه‌شنبه 14 مهرماه سال۹۴ باحضور مسئولان تبریز افتتاح شد و امروز گردشگران زیادی از آن بازدید می کنند. صنعت کفش در شهر تبریز قدمتی طولانی دارد و کیفیت و زیبایی کفش چرم تبریز در دنیا شناخته شده است. برای نشان دادن اهمیت کفش در سلامتی انسان، اولین موزه کفش ایران در حدود ۳ سال پیش همزمان با برگزاری جشن «تبریز، شهر جهانی بافت فرش » در موزه شهر افتتاح شد.

موزه کفش تبریز شهر اولین ها

موزه کفش تبریز شهر اولین ها

اشیای این موزه از کفش های سنتی سراسر ایران هستند و در بخش دیگری از موزه هم تجهیزات و وسایل ساخت کفش جمع آوری شده است. به غیر از موزه کفش در تبریز، در دیگر نقاط دنیا هم ۶ مورد از موزه های تخصصی کفش وجود دارند که از میان آن ها می توان به موزه رومنس فرانسه، موزه باتا تورنتو، موزه کلارک و موزه سرخپوستان ونکوور اشاره کرد.

در نامه ای از روسای اتحادیه کفاشان شهرستان‌های مختلف خواسته شده است تا کفش های قدیمی را کشف کنند و به موزه بدهند تا پس از طی مراحل قدمت گذاری این کفش ها ثبت شوند. از روش هایی که در تشخیص قدمت کفش موثر است کمک گرفتن از تصاویر و کتاب های قدیمی ست که می توانند در تشخیص دوره تاریخی این کفش ها سرنخ های خوبی به دست بدهند. امروز در این موزه حدود ۲۰۰ جفت کفش به همراه تجهیزات کفاشی به نمایش در آمده که قدیمی ترین آن ها یک جفت چرم بوفالو است که قدمت آن به ۴۵۰ سال پیش برمی گردد و به شیوه ای سنتی با مواد روغنی درست شده است. همچنین نمونه مشابه اولین کفش چرم در دنیا که از روستای "بیرق" در توابع تبریز به دست آمده است، در این مجموعه نگهداری می‌شود.

موزه کفش تبریز شهر اولین ها

پیشنهاد مدیر سایت

*برخی از مطالب شاخص سایت*
.

.

جهت مشاهده اطلاعات شغل کلیک کنید

.

.

جهت مشاهده اطلاعات بیشتر کلیک کنید

.

.

جهت مشاهده اطلاعات کامل آگهی کلیک کنید

.

.

جهت مشاهده متن کامل کلیک کنید

 طراحان باهر جوان بارمان تبریز،سامانه مشاغل تبریز (تمام حقوق این سایت و اطلاعات موجود در آن نزد مالک محفوظ بوده و هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد)

این سایت در ساماندهی سایت های ایرانی ثبت شده و دارای نماد اعتماد می باشد.